Amilyen a mosdó, olyan a törölköző
Ezzel a hasonlattal is élhetnénk a chicagói Culinary Visions’ élelmiszeripari elemző márciusban közzétett friss felmérése kapcsán. A tanulmány egyik legfontosabb üzenete, hogy az in-store vizuális megjelenést a vásárló összekapcsolja az áru frissességével. Az 1500 egyesült államokbeli vásárló bevonásával készített, Fresh Perspectives Study című tanulmányból a Supermarket News osztott meg a kereskedelem számára hasznos adatokat.
Fontos szám, hogy a megkérdezettek 76%-a a teljesen feltöltött polcok és display-k láttán már közvetlenül a termék frissességére is következtet, 90% pedig magából a display-k, eszközök tisztaságából is levonja az erre vonatkozó következtetést.
10 vásárlóból 9 nem szereti, ha a frissáru körül rendetlenséget lát az üzletben, közülük 49% fogalmazott úgy, hogy rendkívül fontos a tiszta és rendezett környezet ott, ahol friss élelmiszert vásárol. Ami a termékek csomagolását illeti, a megkérdezett fogyasztók 85%-a gondolja úgy, hogy fontos, illetőleg rendkívül fontos az átlátszó csomagolás az élelmiszer frissességének meghatározásához.
Az in-store adatokon kívül a tanulmányból az is kiderül, hogy a frissesség kérdése az online kommunikációban és a „szájról szájra” marketingben is jelen van. A válaszadók 88%-ánál a frissáru beszerzésében az adott áruház általános hírneve, megítélése is szerepet játszik. //
Kapcsolódó cikkeink
Tovább fokozzuk az agrárgazdasági együttműködésünket az Egyesült Államokkal
Új dimenziók nyílnak hazánk és az Egyesült Államok között az…
Tovább olvasom >Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >KSH: az élelmiszeripar értékesítési árai 6,2 százalékkal emelkedtek
2025 márciusában az ipari termelői árak átlagosan 7,3 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Rekordméretű élelmiszergyűjtést szervez a Magyar Élelmiszerbank Egyesület pénteken és szombaton
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület által szervezett pénteki és szombati adománygyűjtésen…
Tovább olvasom >A Pick Szeged Zrt. nyeresége csökkent, árbevétele nőtt tavaly
A Pick Szeged Zrt. adózott eredménye 2024-ben 6,7 milliárd forint…
Tovább olvasom >