Amikor az online visszanyal

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2017. 07. 01. 08:22

Miközben a nagy kereskedelmi láncok sorra indítják el web­­shopjaikat, addig az e-kereskedelem legjelentősebb vállalata, az Amazon felvásárolta első offline élelmiszerbolt-hálózatát. A cég a felső kategóriás szolgáltatásairól és termekéiről híres Whole Foodsot akvirálta 13,4 milliárd dollárért. Ezzel az elsődlegesen online térben népszerű Amazon egy csapásra több száz offline élelmiszerbolt tulajdonosává vált Amerika-szerte.

A cég egyértelműen komolyabb szereplővé kíván válni az élelmiszeriparban, melynek teljes éves értéke eléri a 800 milliárd dollárt az Egyesült Államokban. Az Amazon immár egy évtizede árusít élelmiszereket, italokat online, de eddig nem sikerült komoly áttörést elérniük. Azt  tapasztalták, hogy az online vásárlás mellett leginkább elkötelezett vevők is szívesebben veszik meg személyesen az olyan termékeket, mint gyümölcsök, zöldségek – de más frissáruk esetében is hasonló tapasztalatról számolt be a vállalat. Az Amazon ezzel a felvásárlással legnagyobb riválisával, a Walmarttal szemben próbál lépéselőnyhöz jutni az élelmiszerpiacon.

 

Kapcsolódó cikkeink