Amikor a művészet életformáló erővé válik – Inspiráció a vezetésben és a mindennapokban az ESSCA rendezvényén
Az ESSCA School of Management budapesti kampusza a ZEMA porcelánékszer-manufaktúrával és neves művészekkel közösen tartott inspiráló rendezvényt április 15-én a Kraft Szalonban. A program középpontjában a művészetek és a személyes, valamint szakmai fejlődés közötti kapcsolat állt.
A „Hogyan befolyásolják a művészetek a magán- és a szakmai életünket?” című esemény célja az volt, hogy bemutassa: az önkifejezés, az alkotás és a művészi tevékenységek nemcsak a személyiséget formálják, hanem a vezetői készségek fejlesztésében is kulcsszerepet játszanak. A rendezvényen előadást tartott Dr. Deli-Gray Zsuzsa, az ESSCA budapesti kampuszának igazgatója, Farkas András operaművész és Papp Erzsébet, a ZEMA tulajdonosa és művészeti vezetője is.
Dr. Deli-Gray Zsuzsa kiemelte: a művészeti tevékenységek – legyen szó zenéről, festészetről vagy kézművességről – fejlesztik azokat a belső készségeket, amelyek a hiteles, empatikus és stratégiailag tudatos vezető ismérvei. „A művészet nem csupán esztétikai élmény, hanem mentális edzés, önismereti tükör és inspirációs forrás is” – fogalmazott az igazgató.
A ZEMA manufaktúra példája jól illusztrálja, hogyan válik a kreativitás a minőség és az üzleti siker alapjává. A kézzel festett porcelánékszerek nemzetközi szinten is keresettek, és mögöttük olyan értékek állnak, mint a türelem, a precizitás, az esztétikai érzék és a fenntarthatóság iránti elköteleződés.
Az eseményen bemutatott nemzetközi példák – mint a párizsi graffiti műhelyek vagy az angers-i zenei programok – azt mutatják, hogy az ESSCA minden kampuszán tudatosan teret ad a kreatív önkifejezésnek. Budapesten például a hallgatók a képzőművészet segítségével járulnak hozzá kórházi gyermekosztályok barátságosabbá tételéhez.
„A vezetés ugyanúgy művészet, mint egy zenemű értelmezése: kell hozzá vízió, érzékenység, fegyelem és nyitottság” – foglalta össze az esemény üzenetét Dr. Deli-Gray Zsuzsa.
Kapcsolódó cikkeink
A hullámkarton forradalmasíthatja a kortárs művészetet
A hullámkarton nemcsak 80 százalékkal kisebb ökológiai lábnyomot hagy maga…
Tovább olvasom >Így válhat értékké a művészet a vállalatok számára_Art is Business képzés áprilistól
A művészeti és üzleti világ hatékony együttműködésének serkentésére indít képzést…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerség a művészet és az utazás közötti kapcsolat erősítésére, a kulturális turizmus fejlesztésére
„A művészet utazás”, ez a gondolat áll az Art Market…
Tovább olvasom >További cikkeink
Zsugorinfláció: adatbázis indul a kisebb kiszerelésekről
A fogyasztók könnyen hozzáférhető, megbízható és folyamatosan frissülő forrásból tájékozódhatnak…
Tovább olvasom >Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >NGM: a SZÉP-kártya továbbra is a belföldi turizmus mozgatórugója
A SZÉP-kártya továbbra is a belföldi turizmus mozgatórugója – idén…
Tovább olvasom >