Amerikában hiába keresnénk a Kinder-tojást
A Kinder-tojást mindenki ismeri: a csokitojásba rejtett kis műanyag játékból 1974-es bemutatkozása óta több mint 30 milliárd darabot adtak el világszerte, a világ legnagyobb csokifogyasztójának számító USA-ban mégis tilos e termék árusítása és a behozatala.
Amerikában 1938-ban lépett életbe az élelmiszerek, gyógyszerek és kozmetikai szerek forgalmazását egészségügyi és biztonsági szempontokból szabályozó szövetségi törvény, eszerint tilos olyan élelmiszert árusítása, amiben az ehető részen belül bármilyen nem ehető tárgy van – kivéve, ha az valamilyen fontos funkcióval rendelkezik, mint például a jégkrém pálcikája.
A Kinder-tojás a törvény hatálya alá esik, ezért a 70-es években, amikor a Ferrero piacra dobta az édességet, az nem kapott importengedélyt az USA-ban. A cég, és a csokirajongók hiába lobbiztak a szabály enyhítéséért, az élelmiszerbiztonsági hatóságok többször megerősítették: a Kinder-tojás veszélyes, mert a fogyasztó lenyelheti a műanyag részeket. A határokon (jellemzően a kanadain) a mai napig évente kb. 25 ezer darabot koboznak el belőle a szigorú hatóságok, és a Kinder-tojás csempészéséért 300 és 2500 dollár közötti büntetéseket is kiszabnak.
A tiltást egyébként igyekeznek olykor kihasználni a csokigyártók trükkös kindertojás-utánzatokkal, tavaly egy, a csomagolás kibontásával automatikusan kinyíló, műanyagjátékot tartalmazó csokitojást dobott piacra egy cég. (Hanula Zsolt, Index)
Kapcsolódó cikkeink
Az Európai Bizottság mezőgazdasági és élelmiszeripari ütemterve garantálja az EU élelmiszerbiztonságát
Az Európai Bizottság által februárban elfogadott mezőgazdasági és élelmiszeripari ütemterv…
Tovább olvasom >Uniós biztos: az Európai Bizottság mezőgazdasági és élelmiszeripari ütemterve garantálja az EU élelmiszerbiztonságát
Az Európai Bizottság által februárban elfogadott mezőgazdasági és élelmiszeripari ütemterv…
Tovább olvasom >Csokoládé a csillagok között – A Stühmer meghódítja a világűrt!
A Stühmer, Magyarország ikonikus csokoládémárkája ismét történelmet ír: hamarosan a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >