Amerikában hiába keresnénk a Kinder-tojást
A Kinder-tojást mindenki ismeri: a csokitojásba rejtett kis műanyag játékból 1974-es bemutatkozása óta több mint 30 milliárd darabot adtak el világszerte, a világ legnagyobb csokifogyasztójának számító USA-ban mégis tilos e termék árusítása és a behozatala.
Amerikában 1938-ban lépett életbe az élelmiszerek, gyógyszerek és kozmetikai szerek forgalmazását egészségügyi és biztonsági szempontokból szabályozó szövetségi törvény, eszerint tilos olyan élelmiszert árusítása, amiben az ehető részen belül bármilyen nem ehető tárgy van – kivéve, ha az valamilyen fontos funkcióval rendelkezik, mint például a jégkrém pálcikája.
A Kinder-tojás a törvény hatálya alá esik, ezért a 70-es években, amikor a Ferrero piacra dobta az édességet, az nem kapott importengedélyt az USA-ban. A cég, és a csokirajongók hiába lobbiztak a szabály enyhítéséért, az élelmiszerbiztonsági hatóságok többször megerősítették: a Kinder-tojás veszélyes, mert a fogyasztó lenyelheti a műanyag részeket. A határokon (jellemzően a kanadain) a mai napig évente kb. 25 ezer darabot koboznak el belőle a szigorú hatóságok, és a Kinder-tojás csempészéséért 300 és 2500 dollár közötti büntetéseket is kiszabnak.
A tiltást egyébként igyekeznek olykor kihasználni a csokigyártók trükkös kindertojás-utánzatokkal, tavaly egy, a csomagolás kibontásával automatikusan kinyíló, műanyagjátékot tartalmazó csokitojást dobott piacra egy cég. (Hanula Zsolt, Index)
Kapcsolódó cikkeink
Történelmi fejlődésen ment keresztül a magyar vidék
A magyar vidék történelmi fejlődésen ment keresztül 2010 óta, de…
Tovább olvasom >Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >Kihívások és lehetőségek között egyensúlyoz a magyar édesipar
A 2024-es év nyertesei az eladott mennyiség alapján sorrendben a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >