Amerikában hiába keresnénk a Kinder-tojást
A Kinder-tojást mindenki ismeri: a csokitojásba rejtett kis műanyag játékból 1974-es bemutatkozása óta több mint 30 milliárd darabot adtak el világszerte, a világ legnagyobb csokifogyasztójának számító USA-ban mégis tilos e termék árusítása és a behozatala.
Amerikában 1938-ban lépett életbe az élelmiszerek, gyógyszerek és kozmetikai szerek forgalmazását egészségügyi és biztonsági szempontokból szabályozó szövetségi törvény, eszerint tilos olyan élelmiszert árusítása, amiben az ehető részen belül bármilyen nem ehető tárgy van – kivéve, ha az valamilyen fontos funkcióval rendelkezik, mint például a jégkrém pálcikája.
A Kinder-tojás a törvény hatálya alá esik, ezért a 70-es években, amikor a Ferrero piacra dobta az édességet, az nem kapott importengedélyt az USA-ban. A cég, és a csokirajongók hiába lobbiztak a szabály enyhítéséért, az élelmiszerbiztonsági hatóságok többször megerősítették: a Kinder-tojás veszélyes, mert a fogyasztó lenyelheti a műanyag részeket. A határokon (jellemzően a kanadain) a mai napig évente kb. 25 ezer darabot koboznak el belőle a szigorú hatóságok, és a Kinder-tojás csempészéséért 300 és 2500 dollár közötti büntetéseket is kiszabnak.
A tiltást egyébként igyekeznek olykor kihasználni a csokigyártók trükkös kindertojás-utánzatokkal, tavaly egy, a csomagolás kibontásával automatikusan kinyíló, műanyagjátékot tartalmazó csokitojást dobott piacra egy cég. (Hanula Zsolt, Index)
Kapcsolódó cikkeink
Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >Az Amazon visszakozik: kínai megrendelések lemondásával reagál az amerikai vámemelésre
A kereskedelmi háború új fejezete az e-kereskedelemben – az Amazon…
Tovább olvasom >NKFH-NAV: közös akció az élelmiszerbiztonság erősítése és az élelmiszerhamisítási elleni küzdelem jegyében
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) a Nemzeti Adó-…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Candy – 80 éve a jövőt inspirálja, most új korszakot nyit
A Candy, az olasz tradicionális háztartásigép-márka idén ünnepli fennállásának 80.…
Tovább olvasom >