Amerikában elsősorban a tinidzsereket bombázzák ételhirdetésekkel
Az utóbbi másfél évben ugyan több alacsony kalóriatartalmú vagy cukormentes terméket kezdtek el népszerűsíteni a vállalatok, de még mindig nagy az elhízott gyerekek aránya a tengeren túlon és Európában is.
A Kaiser Family Foundation tavalyelőtt 13 televízió
csatornán vizsgálta az élelmiszerhirdetéseket és ehhez kapcsolódóan a gyermekek
tévézési szokásait. Az adók közt található például a Cartoon Network, a
PBS, az ABC, a Disney, az MTV és a Nickelodeon is. A most nyilvánosságra hozott
eredmények szerint a 8-12 éves korosztály látja a legtöbb élelmiszerhez köthető
hirdetést, naponta átlagosan 21-et. Ez évente több, mint 7600 szpotot jelent.
Minden vizsgált korcsoportban az élelmiszerhirdetések vitték
a pálmát a reklámok listáján és minden gyermekeknek szánt szpot mintegy 34
százaléka köthető cukorkákhoz vagy snackekhez, míg a müzlit és egyéb
cereáliákat népszerűsítők aránya 28, a gyorséttermi ételeké pedig 10
százalék volt.
Minden ötödik hirdetés egy weboldalra invitálta a
gyerekeket, és ugyanilyen számban kínálta az édességek mellé a játékot.
Minden tizedik csemege egy televíziós sorozatból vagy filmből ismert
karakterhez volt köthető.
11 amerikai élelmiszergyártó indítványt fogadott el
nemrégiben, amelyben kijelentették, hogy reklámjaik mintegy felében a
sportolás és a helyes táplálkozást fogják kiemelni a jövőben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >