Amerikában elsősorban a tinidzsereket bombázzák ételhirdetésekkel
Az utóbbi másfél évben ugyan több alacsony kalóriatartalmú vagy cukormentes terméket kezdtek el népszerűsíteni a vállalatok, de még mindig nagy az elhízott gyerekek aránya a tengeren túlon és Európában is.
A Kaiser Family Foundation tavalyelőtt 13 televízió
csatornán vizsgálta az élelmiszerhirdetéseket és ehhez kapcsolódóan a gyermekek
tévézési szokásait. Az adók közt található például a Cartoon Network, a
PBS, az ABC, a Disney, az MTV és a Nickelodeon is. A most nyilvánosságra hozott
eredmények szerint a 8-12 éves korosztály látja a legtöbb élelmiszerhez köthető
hirdetést, naponta átlagosan 21-et. Ez évente több, mint 7600 szpotot jelent.
Minden vizsgált korcsoportban az élelmiszerhirdetések vitték
a pálmát a reklámok listáján és minden gyermekeknek szánt szpot mintegy 34
százaléka köthető cukorkákhoz vagy snackekhez, míg a müzlit és egyéb
cereáliákat népszerűsítők aránya 28, a gyorséttermi ételeké pedig 10
százalék volt.
Minden ötödik hirdetés egy weboldalra invitálta a
gyerekeket, és ugyanilyen számban kínálta az édességek mellé a játékot.
Minden tizedik csemege egy televíziós sorozatból vagy filmből ismert
karakterhez volt köthető.
11 amerikai élelmiszergyártó indítványt fogadott el
nemrégiben, amelyben kijelentették, hogy reklámjaik mintegy felében a
sportolás és a helyes táplálkozást fogják kiemelni a jövőben.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
„Falatnyi történetek: Mesék maradék nélkül” – meseíró pályázatot hirdetett a Nébih
Első alkalommal hirdette meg országos meseíró pályázatát a Nemzeti Élelmiszerlánc-…
Tovább olvasom >AM: a térséget érintő válságok leküzdésében is óriási szerepe van a FAO-na
Nagy szerep hárul a nemzetközi szervezetekre az Európát és Közép-Ázsiát…
Tovább olvasom >A FAO európai és közép-ázsiai tagországainak informális konzultációja Magyarországon
Nagy szerep hárul a nemzetközi szervezetekre az Európát és Közép-Ázsiát…
Tovább olvasom >