Amcor: kávévásárláskor a csomagolás és újrahasznosíthatóság is fontos
Egy az Amcor által végzett kutatásból kiderült, hogy az európai kávéfogyasztók kávévásárláskor az íz, az aroma, a márka és az ár mellett a fenntarthatósági szempontokra is figyelnek.
A globális csomagolóipari vállalat, az Amcor több mint 1600 európai kávéfogyasztót kérdezett preferenciáikról és a kávévásárlási döntéseiket befolyásoló tényezőkről.
Csomagolás és újrahasznosíthatóság
A kutatás azt is mutatja, hogy a fogyasztók egyre inkább figyelembe vesznek olyan más szempontokat is, mint például a csomagolás és az újrahasznosíthatóság, ami a korábbi években nem feltétlenül volt jellemző.
Az Amcor szerint a vásárlók közel 70%-a legalább néha kizárólag a csomagolás alapján választ kávét.
A kutatás szerint a csomagolás különösen a 18-34 éves korosztály számára fontos szempont vásárláskor.
A válaszadók fele (50%) a kávé csomagolásának kényelmét tartja nagyon fontosnak, míg a fogyasztók 33%-a állítja, hogy nem vásárolna újra egy adott csomagolást, ha az nem lenne könnyen használható.
Az Amcor azt ajánlja, hogy a kávémárkák a csomagolás funkcionalitását egyértelmű grafikával és üzenetekkel emeljék ki a csomagolás felületén.
– Ezek a megállapítások kiemelik a csomagolás és a márka iránti bizalom növelése közötti pozitív összefüggést – nyilatkozta Giorgio Dini, az Amcor kávémarketing menedzsere. – A jól megtervezett csomagolás igazodhat a fogyasztói preferenciákhoz, és jelentősen befolyásolhatja a vásárlási döntéseiket.
Fókuszban a fenntarthatóság
Aligha meglepő módon a modern európai fogyasztók elvárják, hogy az általuk vásárolt kávémárkák nagyobb hangsúlyt fektessenek a fenntarthatóságra.
A tanulmány szerint a válaszadók 44%-a állítja, hogy a fenntarthatóság pozitívan befolyásolja, a következő vásárláskos is újra adott termék mellett döntenek-e.
A 18-34 éves korosztály alapvető tényezőnek tekinti ezt, 46%-uk a társadalmi és környezeti tényezőket helyezi előtérbe, amikor vásárlás során kávét választ.
Végül, amikor a kávé csomagolásáról van szó, a fogyasztók a kevesebb műanyagot és az újrahasznosíthatóságot részesítik előnyben.
Ez az érzés különösen erős Nagy-Britanniában, ahol a brit válaszadók 73%-a az újrahasznosíthatóságot tartotta a legfontosabb szempontnak.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Túlturizmus Európában: vízágyús tüntetések Barcelonában, tiltások Budapesten
A rövid távú lakáskiadás, a turistahordák és az infrastruktúra túlterheltsége…
Tovább olvasom >Szennyeződés ellen, fenntarthatóság mellett
A tisztítószerek és takarítóeszközök piacán a fenntarthatóság, a technológiai fejlesztések…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az élelmiszerbiztonságra is kihathat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >Több mint 10 ezer tonna élelmiszert mentett meg az Élelmiszerbank 2024-ben
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület 2024-ben összesen 10 359 tonna lejáratközeli…
Tovább olvasom >