Az Amazon árháborúja a Walmarttal
Júniusban vásárolta fel az Amazon az elsősorban prémium kategóriás élelmiszerekre specializálódott Whole Foods üzletláncot. Ám eddig nem sikerült versenyre kelnie legnagyobb vetélytársával, a Walmarttal. A Bloomberg elemzése rámutat, hogy a Whole Foods termékeinek több mint a fele jóval drágább, mint a konkurencia ajánlata. Az Amazon anélkül, hogy jelentősen csökkentené az árakat, nem lesz képes meghatározó piaci szereplővé válni. A tanulmány azt is kiemelte, hogy eddig nem sikerült fordítania azon a trenden sem, hogy a vásárlók az élelmiszert szívesebben veszik meg személyesen, mint online.
A júniusi akvirálás után sokan árháborútól tartottak, melynek első jeleit már láthatjuk. Az Amazon már az első „munkanapján” az élelmiszerpiacon nagyot durrantott. Egyik manhattani üzletében több mint 40%-kal csökkentette a termékek árait. Elemzők szerint ez a lépés azonban inkább csak a médiának szólt. Úgy látják, hogy az Amazon nem fog kamikaze módjára viselkedni, az árakat legfeljebb 15%-kal lesz képes csökkenteni annak érdekében, hogy növelje eladásait.
Kapcsolódó cikkeink
Elindult az Amazon Írországban
Az Amazon elindította írországi online áruházát, az Amazon.ie-t, ahol több…
Tovább olvasom >Közel 2 milliárd dollárért veszi meg a PepsiCo a Poppi márkát
Nem sokkal azután, hogy a Coca-Cola bevezette első prebiotikus üdítőmárkáját…
Tovább olvasom >Belép a kombucha piacra a Lipton
Új, kombucha termékcsaládot dobott piacra a Carlsberg Britvic Lipton márkája…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A kiskereskedelmi forgalom bővülése 4-5 százalékos sávban van jelenleg
Az idei a gazdasági áttörés éve, 2025 második felében már…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar értékesítési árai 6,1 százalékkal emelkedtek
2025 februárjában az ipari termelői árak átlagosan 8,2 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >Emelkednek a reálbérek, nő a bizalom, emelkedik a kiskereskedelmi forgalom
Januárban folytatódott a bérek dinamikus emelkedése, állapította meg a legfrissebb…
Tovább olvasom >