Amazon-elosztóközpontok lehetnek számos kereskedelmi ingatlanból
Érdekes, bár korántsem meglepő döntésről számolt be a Yahoo Finance az Egyesült Államok kiskereskedelmi piacán – olvasható a portfolio.hu-n. Az USA egyik jelentős plázatulajdonosa és üzemeltetője, a Simon Property Group tárgyalásokat kezdett az Amazonnal arról, hogy ingatlanjai egy részét Amazon-elosztóközpontokká alakítaná át. A megváltozott keresletre tehát már most reagálni kezdtek a piac szereplői.
Az Amazon és a Simon Property a korábban a J.C. Penney és a Sears Holdings által használt kiskereskedelmi területet átalakítaná át az Amazon elosztóközpontjaivá. Egyes feltételezések szerint a tárgyalások már hónapok óta folynak, bár lehetséges, hogy a két fél végül nem tud majd megegyezni egymással.
A folyamat a kiskereskedelmi környezet változásait látva – ami egyrészt az e-kereskedelem térnyerését, másrészt az ellátás bizonytalansága elleni készletszint növelését jelenti – egyáltalán nem meglepő. A Prologis május végi felmérése szerint a kiskereskedelmi egységek a fokozott rugalmasságra való törekvés jegyében igyekeznek növelni a készletszintjeiket, amihez az elosztóközpontok kapacitását is bővíteni kell. Várakozások szerint a készletek a következő években mintegy 5-10 százalékkal növekedhetnek.
Becslések szerint az USA-ban a kiskereskedelmi készletszint 1 százalékos növekedése több mint 5 millió négyzetméternyi keresletbővüléssel járna a logisztikai ingatlanok piacán, az előttünk álló három évben pedig összesen 37 millió négyzetméternyi keresletbővüléssel számolnak. Az a helyzet tehát, hogy az e-kereskedelem növekedése és a magasabb készletszintek iránti igény jelentősen növelni fogja a végső fogyasztókhoz közeli logisztikai ingatlanok iránti keresletet, amit most a világ egyik legnagyobb cégének és az USA egyik jelentős ingatlantulajdonosának a lehetséges együttműködése is bizonyít.
A várakozások szerint ez főként azoknál a területeknél lesz érezhető, ahol az ellátási láncok eddig nagyon szűkek voltak. Ilyen az élelmiszer- és italkereskedelem, az elektronikai berendezések, az egészségügyi cikkek és a vegyes kiskereskedelem. A készletek ideális szintjének átértékelése tehát az e-kereskedelem általános növekedése mellett a másik oka annak, hogy növekedni fog a városi logisztikai ingatlanok iránti kereslet.
Mi a helyzet Magyarországon?
Az európai és azon belül a magyar kiskereskedelmi piac részben más mint a tengerentúli, a rá ható folyamatok azonban hasonlók. Az egy főre jutó plázaterület az Egyesült Államokban jelentősen magasabb, mint Európában, Magyarországon ráadásul még európai viszonylatban is nagyon alacsonyak a számok. Nem is csoda, ha belegondolunk, hogy Budapesten közel 8 éve egyetlen új bevásárlóközpontot sem adtak át, és a dél-budai Etele Plazan túl is inkább csak távlati tervek vannak további fejlesztésekre.
Magyarországon a 2010-es mélypont óta évi 6-7 százalékos kiskereskedelmi bővülés ment végbe, ami régiós szinten is jó eredménynek számít. A vásárlóerő bővülésével tehát a kiskereskedelem is lépést tartott, a vírushelyzet miatti korlátozások következtében viszont az idei évben megtört a korábbi lendület, noha az elmúlt hetekben már sok helyen a korábbi forgalom közelében üzemeltek a bevásárlóközpontok. Az e-kereskedelem azonban az USA mellett Európában, így Magyarországon is erősödik. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Belép a kombucha piacra a Lipton
Új, kombucha termékcsaládot dobott piacra a Carlsberg Britvic Lipton márkája…
Tovább olvasom >Új élelmiszer-vásárlási funkciókkal bővül az Alexa
Alexa technológiájának fejlesztésével igyekszik tovább javítani a digitális élelmiszer-vásárlási élményt…
Tovább olvasom >A higiéniai szegénység enyhítésére társult az Amazon, az Unilever és a Colgate-Palmolive
Az Amazon az Unileverrel, a Colgate-Palmolive-val és más vezető márkákkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >