AM: készül az akvakultúrát meghatározó stratégia
Az Európai Unióban és Magyarországon is folyamatban van azoknak a stratégiai dokumentumoknak, jogszabályoknak és programoknak az előkészítése, amelyek a következő tíz évre meg fogják határozni a magyar akvakultúra fejlődését – mondta Szentpéteri Sándor erdőkért felelős helyettes államtitkár a 44. Halászati Tudományos Tanácskozáson az Agrárminisztérium (AM) szerdai közleménye szerint.
Az AM közölte: a hazai halgazdálkodás és akvakultúra egyik legfontosabb szakmai fórumán az innováció került középpontba.
Szentpéteri Sándor elmondta, hogy Magyarországon folyamatban van a 2021-27-es időszakra vonatkozó felülvizsgált Nemzeti akvakultúra stratégiai terv és a Magyar akvakultúra-fejlesztési operatív program előkészítése.
Elmondta: a környezetbarát megoldások, a klímasemlegesség, a biodiverzitás megőrzése és az ökoszisztéma-szolgáltatások az eddigieknél nagyobb hangsúlyt fognak kapni, azonban ezek nem mehetnek a versenyképesség rovására. A programozás során ezért a környezeti, gazdasági és szociális fenntarthatóságnak együtt kell járnia a versenyképesség fejlesztésével. Ennek értelmében a fejlesztési célú beruházások megvalósítása és az innováció továbbra is fontos szerepet fog játszani Magyarország akvakultúra-fejlesztési stratégiájában, emellett arra törekednek, hogy a támogatott innovációs projektek még gyakorlatorientáltabbak legyenek.
Megjegyezte, hogy szintén fontos a nemzeti stratégiai tervezés kereteit meghatározó, fenntartható akvakultúráról szóló bizottsági iránymutatás, amelynek felülvizsgálata jelenleg zajlik, de várhatóan az év végéig véglegesítik és elfogadják. Ezenfelül meghatározó Magyarország szempontjából az Európai zöld megállapodás és az ennek részét képező „Termőföldtől az asztalig” stratégia, valamint a Biodiverzitás stratégia, hiszen ezekre az alapdokumentumokra építik az „itthoni” stratégiát és programot egyaránt – fűzte hozzá a helyettes államtitkár. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Élelmiszermentő Központ adventi jótékonysági akciója
Az Élelmiszermentő Központ Nonprofit Kft. (ÉMK) az Agrárminisztérium támogatásával az…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Elindult a mézfogyasztást ösztönző kampány
Elindult a mézfogyasztást népszerűsítő idei kampány, amelynek középpontjában a hársméz…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >