AM: idén előbb kezdődött a dinnyeszezon
Fogyasszunk a nyáron minél több magyar dinnyét, mert így a magyar családok megélhetését és a magyar gazdaságot is támogatjuk – jelentette ki Nagy István agrárminiszter a közösségi oldalára csütörtökön feltöltött videóban.
Az Agrárminisztérium (AM) közleményében a miniszter arra hívta fel a figyelmet, hogy hazánkban idén 2200 gazda termeszt kemény munkával dinnyét a magyar fogyasztók számára, több mint 3700 hektáron. A nyári nagy meleg következtében a magyar dinnye hét-tíz nappal korábban, már július első hétvégéjén nagy mennyiségben és kiváló minőségben került a hazai piacra.
Nagy István hozzátette: a forróságban mindig jól esik a gyümölcs fogyasztása, ezért érdemes keresni az árusoknál, és az áruházakban is a jó minőségű, ízletes és finom magyar dinnyét, aminek a beltartalmi értéke is kiváló. A sárga- és görögdinnye többek között A, C, B6 és E-vitamint, illetve vasat és foszfort tartalmaz, víztartalma pedig kiválóan hidratál, ami az emberi szervezet számára is kimondottan előnyös – hangsúlyozta.
Kifejtette: nem csak mi magyarok, hanem szerte Európában élvezhetik a magyar gazdálkodók munkájának gyümölcsét, mivel a termelői szervezetek, illetve a kereskedők megfelelő partneri kapcsolatai és előre történt egyeztetések alapján az áruházláncokon keresztül jelentős mennyiség került a magyar dinnyéből a hazai és a környező országok piacára. A fejlődő termesztéstechnológiának, a megfelelő fajtahibrideknek és a klimatikus viszonyoknak köszönhetően a magyar dinnye egészen szeptember végéig a megszokott, kiváló minőségben elérhető lesz – emelte ki az agrártárca vezetője. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hasít a dinnyeszezon
A hazai dinnyetermesztés jelentős előrelépéseket mutat az idén, köszönhetően a…
Tovább olvasom >Egyre jobban kitolódik a dinnyeszezon
A kiskereskedelemben egyre jobban kitolódik a dinnyeszezon – mondják az…
Tovább olvasom >Korábban indult és tovább tart idén a magyar dinnye szezonja az ALDI-nál
Az ALDI Magyarország még több értékesítési lehetőséget biztosít a magyar…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >