AM-államtitkár: meg kell erősíteni a magyar élelmiszeripart
A feldolgozott termékeket (sajtok, sonkák, joghurtok, gyümölcs lekvárok) tekintve esett vissza legnagyobb mértékben a magyar termékek aránya az üzletekben, a kialakult helyzet kezelése érdekében a következő hét évben meg kell erősíteni a magyar élelmiszeripart – mondta az Agrárminisztérium (AM) élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára kedden az M1 aktuális csatornán.
Erdős Norbert a műsorban a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) múlt héten szerdán közzétett felmérésre reagált, amelyben a hivatal megállapította, hogy visszaesett a hazai élelmiszerek aránya a Magyarországon jelenlévő tíz legnagyobb kereskedelmi lánc üzleteiben. Az összkínálatban a magyar termékek aránya 70 százalék körüli, míg hat évvel ezelőtt még csaknem 80 százalékos szinten állt.
Az államtitkár közölte, a tavalyi felmérésben 16, 2014-ben viszont csupán 13 termékcsoportot vizsgált meg a hivatal, így amennyiben mindkét felmérésben csak a 2014-ben ellenőrzött 13 termékkategóriát veszik figyelembe, akkor 70,5 százalékról már 72,5 százalékra emelkedik az üzletek polcain a magyar termékek aránya.
Erdős Norbert közölte, a Nébih kutatása arra is rámutatott, hogy míg a nemzetközi áruházláncokban 66 százalékos, a hazai üzletláncoknál már csaknem 80 százalékos volt a magyar áruk köre. Ezért az államtitkár kiemelte, „a magyar dolgozók munkáját segítjük azzal, ha magyar terméket vásárolunk”. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A tarvágás káros, és az állami erdészetek tudnák felelősebben kezelni hazánk erdeit – ezt üzeni a WWF Magyarország Klímabarát Erdőgazdálkodó díja
Az Agrárminisztérium közleménye, illetve a közösségi média számára készült videója…
Tovább olvasom >Agrárminiszter: Csaknem 100 milliárd forintból fejlődhet tovább az élelmiszeripar
Megszülettek az első támogatói döntések a komplex élelmiszeripari fejlesztések kapcsán,…
Tovább olvasom >Indul a nyári szezonális ellenőrzés
Július 15-én, kedden elindul a nyári szezonális ellenőrzés, amelyet az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Hódít a #MatchaTok: a japán zöldtea por lett a közösségi média új kedvence
A TikTokon elindult #MatchaTok trend szélsebesen meghódította a világot: a…
Tovább olvasom >