AM-államtitkár: meg kell erősíteni a magyar élelmiszeripart
A feldolgozott termékeket (sajtok, sonkák, joghurtok, gyümölcs lekvárok) tekintve esett vissza legnagyobb mértékben a magyar termékek aránya az üzletekben, a kialakult helyzet kezelése érdekében a következő hét évben meg kell erősíteni a magyar élelmiszeripart – mondta az Agrárminisztérium (AM) élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára kedden az M1 aktuális csatornán.
Erdős Norbert a műsorban a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) múlt héten szerdán közzétett felmérésre reagált, amelyben a hivatal megállapította, hogy visszaesett a hazai élelmiszerek aránya a Magyarországon jelenlévő tíz legnagyobb kereskedelmi lánc üzleteiben. Az összkínálatban a magyar termékek aránya 70 százalék körüli, míg hat évvel ezelőtt még csaknem 80 százalékos szinten állt.
Az államtitkár közölte, a tavalyi felmérésben 16, 2014-ben viszont csupán 13 termékcsoportot vizsgált meg a hivatal, így amennyiben mindkét felmérésben csak a 2014-ben ellenőrzött 13 termékkategóriát veszik figyelembe, akkor 70,5 százalékról már 72,5 százalékra emelkedik az üzletek polcain a magyar termékek aránya.
Erdős Norbert közölte, a Nébih kutatása arra is rámutatott, hogy míg a nemzetközi áruházláncokban 66 százalékos, a hazai üzletláncoknál már csaknem 80 százalékos volt a magyar áruk köre. Ezért az államtitkár kiemelte, „a magyar dolgozók munkáját segítjük azzal, ha magyar terméket vásárolunk”. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Újra megnyílnak a pénzcsapok a kertészetben
Immár kilencedszer találkoztak a kertészek, hogy február 29-én, a Zsendülés…
Tovább olvasom >Egyre nagyobb kihívás a fenntarthatóság az élelmiszerbiztonságban
Az agrártárca kiemelten kezeli az élelmiszercsomagolás és a fenntarthatóság közötti…
Tovább olvasom >A gazdatársadalom révén az agrárium meg tud felelni a kihívásoknak
A magyar gazdatársadalom kitartásával, tudásával és erőfeszítéseivel a magyar mezőgazdaság…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >