AM-államtitkár: a mangalicatenyésztés a 21. században is piacképes
A mangalicatenyésztés nem csupán hagyományőrzés, hanem folyamatosan fejlődő, a 21. században is piacképes értékteremtés – jelentette ki az Agrárminisztérium (AM) mezőgazdaságért felelős államtitkára a 13. Budapesti Mangalica Fesztivál megnyitóján.
Feldman Zsolt szerint a tenyésztők kitartásának és elkötelezettségének köszönhető, hogy a mangalica jól felépített termékként a magyar állattenyésztés kibontakozását jelképezi.
Az elmúlt 30 év erőfeszítéseinek köszönhetően a magyar mangalica eljutott a külföldi piacokra és a 21. századi gasztronómia részévé vált – tette hozzá.
Az államtitkár elismerően szólt a tenyésztők szakértelméről, és azt mondta: sokéves munkával rekonstruálták a száz éve kihalt fekete mangalicát, így idén új fajtával bővülhetett az őshonos magyar mezőgazdasági állatfajták listája.
Az államtitkár további támogatást ígért a tenyésztéshez, a mangalicatermékek népszerűsítéséhez, valamint a sertésállományt fenyegető betegségek kivédéséhez.
A Mangalicatenyésztők Országos Egyesületének elnöke a mangalicát a hozzá tartozó termelési kultúrával együtt sok évszázados nemzeti értéknek nevezte. Tóth Péter üdvözölte, hogy az AM a génmegőrzést, génmentést és génhasznosítást sok éve támogatja, és nélkülözhetetlen segítséget nyújt a piacra jutáshoz is.
A rendezvényen több kategóriában díjazták a mangalicatermékek előállítóit. Az idei nagydíjat Lackó Róbert tenyésztőnek ítélték.
A 13. Budapesti Mangalica Fesztivál vasárnap este zárul. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Továbbra is növekszik az állattenyésztés
2024-ben az időjárás igen szélsőségesen alakult, kora tavasszal csapadékhiány alakult…
Tovább olvasom >KSH: 2024-ben a mezőgazdasági kibocsátás értéke 8,0 százalékkal elmaradt az előző évitől
A mezőgazdaság teljes kibocsátása 2024-ben 4,0 ezer milliárd forint felett…
Tovább olvasom >Hústerméket hív vissza a Lidl
A Gazda Csemege Hús Kft. visszahívja a Hazánk Kincsei Szárazkolbász…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Bemutatkozik a vásárlás jövője
Új üzletágat épít a Coca-Cola HBC Magyarország. A vezető hazai…
Tovább olvasom >A MentesFeszt az egészségtudatos életmód egyik legnagyobb hazai eseménye
A táplálkozási trendek sokféleségében élünk. Egyre több helyen hallhatunk a…
Tovább olvasom >