AM-államtitkár: a mangalicatenyésztés a 21. században is piacképes
A mangalicatenyésztés nem csupán hagyományőrzés, hanem folyamatosan fejlődő, a 21. században is piacképes értékteremtés – jelentette ki az Agrárminisztérium (AM) mezőgazdaságért felelős államtitkára a 13. Budapesti Mangalica Fesztivál megnyitóján.
Feldman Zsolt szerint a tenyésztők kitartásának és elkötelezettségének köszönhető, hogy a mangalica jól felépített termékként a magyar állattenyésztés kibontakozását jelképezi.
Az elmúlt 30 év erőfeszítéseinek köszönhetően a magyar mangalica eljutott a külföldi piacokra és a 21. századi gasztronómia részévé vált – tette hozzá.
Az államtitkár elismerően szólt a tenyésztők szakértelméről, és azt mondta: sokéves munkával rekonstruálták a száz éve kihalt fekete mangalicát, így idén új fajtával bővülhetett az őshonos magyar mezőgazdasági állatfajták listája.
Az államtitkár további támogatást ígért a tenyésztéshez, a mangalicatermékek népszerűsítéséhez, valamint a sertésállományt fenyegető betegségek kivédéséhez.
A Mangalicatenyésztők Országos Egyesületének elnöke a mangalicát a hozzá tartozó termelési kultúrával együtt sok évszázados nemzeti értéknek nevezte. Tóth Péter üdvözölte, hogy az AM a génmegőrzést, génmentést és génhasznosítást sok éve támogatja, és nélkülözhetetlen segítséget nyújt a piacra jutáshoz is.
A rendezvényen több kategóriában díjazták a mangalicatermékek előállítóit. Az idei nagydíjat Lackó Róbert tenyésztőnek ítélték.
A 13. Budapesti Mangalica Fesztivál vasárnap este zárul. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: 2024-ben a mezőgazdasági kibocsátás értéke 8,0 százalékkal elmaradt az előző évitől
A mezőgazdaság teljes kibocsátása 2024-ben 4,0 ezer milliárd forint felett…
Tovább olvasom >Hústerméket hív vissza a Lidl
A Gazda Csemege Hús Kft. visszahívja a Hazánk Kincsei Szárazkolbász…
Tovább olvasom >Állatjólét és fenntarthatóság – Az európai állattenyésztők 2030-ig tartó jövőképe
Az állattenyésztési élelmiszerláncban tevékenykedő, hasonló gondolkodású uniós partnerekből álló „Európai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Employer Branding az AI és a GenZ-k korában konferencia: A folytatás
2024. november 27-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre a…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Gyümölcsöző kapcsolatok a frissáru globális piacán
A FRUIT LOGISTICA, a világ vezető frissáru-ipari szakkiállítása, 2025. február…
Tovább olvasom >