AM: a magyar agrártermékek legjelentősebb ázsiai piaca Japán
A magyar agrártermékek legjelentősebb ázsiai piaca Japán, ahová 2010 és 2017 között mintegy 25,5 millió euróval bővült a magyar agrárkivitel, és minden adott a további bővüléshez – hangsúlyozta Belánszky-Demkó Zsolt, az Agrárminisztérium nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára Tokióban, a 44. Foodex Japan Nemzetközi Élelmiszer és Ital Szakkiállítás magyar standjának megnyitóján a tárca közleménye szerint.
A 2019. március 5. és 8. közötti japán élelmiszeripari vásáron Magyarország közösségi standon népszerűsíti a kiváló minőségű magyar termékeket.
A helyettes államtitkár a közlemény szerint elmondta, Magyarország minőségi borai a japán vámok megszűnésével még versenyképesebbek lehetnek az ázsiai ország piacán.
Belánszky-Demkó Zsolt találkozott Kumagai Norióval, Japán főállatorvosával, valamint Vatanabe Joicsival, a japán Mezőgazdasági, Erdészeti és Halászati Minisztérium nemzetközi ügyekért felelős vezetőjével. Belánszky-Demkó Zsolt a megbeszélésen biztosította tárgyalópartnerét arról, hogy Magyarország minden információt megad az afrikai sertéspestissel kapcsolatban a készülő regionalizációs megállapodáshoz, amely lehetővé tenné, hogy csak a fertőzésben érintett területről ne lehessen sertéshúst szállítani Japánba. Ezzel kapcsolatban várják a helyszíni auditra érkező japán szakértői küldöttséget.
A helyettes államtitkár elmondta, ez a látogatás lehetőséget ad arra, hogy a 2018-as hullámvölgyet követően a magyar sertésexport a korábbi 85 millió eurós szint felé emelkedjen, hiszen a 2019. február 1-jén hatályba lépett Európai Partnerségi Megállapodásnak köszönhetően – a baromfihússal, a mézzel és a borral együtt – a sertéshúsra kivetett vám is csökken – írta közleményében az Agrárminisztérium. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Rizskrízis Japánban: vészhelyzeti import és szabályozási fordulat a stabil árakért
Japánban a rizsárak egy év alatt közel a duplájára emelkedtek,…
Tovább olvasom >Árat emel Japánban a Suntory októbertől
A japán italóriás Suntory 2025. október 1-jétől áremelést hajt végre…
Tovább olvasom >Élesztőalapú tejhelyettesítőt fejlesztett Japánban az Asahi
Az Asahi Group Japan új LIKE MILK nevű terméke Japán…
Tovább olvasom >További cikkeink
III. Employer Branding Konferencia: A jövő már jelen?
2025. június 3-án a Pasaréti Közösségi Ház adott otthont a…
Tovább olvasom >Idén is gazdára várnak a Green Pledge védjegyek!
Újra várja a pályázatokat a Green Pledge – a kezdeményezés immár harmadik…
Tovább olvasom >Bemutatkozott a magyar méz és a mangalica Oszakában
Tovább kell erősíteni az olyan prémium mezőgazdasági termékek jelenlétét a…
Tovább olvasom >