AM: a magyar agrártermékek legjelentősebb ázsiai piaca Japán
A magyar agrártermékek legjelentősebb ázsiai piaca Japán, ahová 2010 és 2017 között mintegy 25,5 millió euróval bővült a magyar agrárkivitel, és minden adott a további bővüléshez – hangsúlyozta Belánszky-Demkó Zsolt, az Agrárminisztérium nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára Tokióban, a 44. Foodex Japan Nemzetközi Élelmiszer és Ital Szakkiállítás magyar standjának megnyitóján a tárca közleménye szerint.
A 2019. március 5. és 8. közötti japán élelmiszeripari vásáron Magyarország közösségi standon népszerűsíti a kiváló minőségű magyar termékeket.
A helyettes államtitkár a közlemény szerint elmondta, Magyarország minőségi borai a japán vámok megszűnésével még versenyképesebbek lehetnek az ázsiai ország piacán.
Belánszky-Demkó Zsolt találkozott Kumagai Norióval, Japán főállatorvosával, valamint Vatanabe Joicsival, a japán Mezőgazdasági, Erdészeti és Halászati Minisztérium nemzetközi ügyekért felelős vezetőjével. Belánszky-Demkó Zsolt a megbeszélésen biztosította tárgyalópartnerét arról, hogy Magyarország minden információt megad az afrikai sertéspestissel kapcsolatban a készülő regionalizációs megállapodáshoz, amely lehetővé tenné, hogy csak a fertőzésben érintett területről ne lehessen sertéshúst szállítani Japánba. Ezzel kapcsolatban várják a helyszíni auditra érkező japán szakértői küldöttséget.
A helyettes államtitkár elmondta, ez a látogatás lehetőséget ad arra, hogy a 2018-as hullámvölgyet követően a magyar sertésexport a korábbi 85 millió eurós szint felé emelkedjen, hiszen a 2019. február 1-jén hatályba lépett Európai Partnerségi Megállapodásnak köszönhetően – a baromfihússal, a mézzel és a borral együtt – a sertéshúsra kivetett vám is csökken – írta közleményében az Agrárminisztérium. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A magyar prémium élelmiszerekre van a legnagyobb kereslet Japánban
A Csendes-óceáni térség egyik legfontosabb élelmiszer- és ital szakkiállításán szervezett…
Tovább olvasom >Tovább erősítjük agrárkapcsolatainkat Japánnal
Hazánk számára kiemelt fontosságú Japán barátsága és a távol-keleti ország…
Tovább olvasom >Bezárja sanghaji gyárát a Yakult, átszervezéssel erősítene Kínában
A japán Yakult Honsha Sanghajban működő gyárának bezárásával tenné versenyképesebbé…
Tovább olvasom >További cikkeink
Meghosszabbítottuk az Inno d’Or – Év Innovációja 2025 verseny nevezési határidejét – így még 5 napig várjuk a nevezéseket!
2025-ben is indul a Trade magazin Inno d’Or – Év…
Tovább olvasom >Kitűnően szerepeltek a 2024-es évjáratú borok a XXI. Synvino Borversenyen
Összesen 400 nevezés érkezett az ország 18 borvidékéről a Syngenta…
Tovább olvasom >Mit gondolnak a vállalati felsővezetők a művészetről?
„Topvezetők és a művészet – az örökség és a művészet…
Tovább olvasom >