AM: a magyar agrártermékek legjelentősebb ázsiai piaca Japán
A magyar agrártermékek legjelentősebb ázsiai piaca Japán, ahová 2010 és 2017 között mintegy 25,5 millió euróval bővült a magyar agrárkivitel, és minden adott a további bővüléshez – hangsúlyozta Belánszky-Demkó Zsolt, az Agrárminisztérium nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára Tokióban, a 44. Foodex Japan Nemzetközi Élelmiszer és Ital Szakkiállítás magyar standjának megnyitóján a tárca közleménye szerint.
A 2019. március 5. és 8. közötti japán élelmiszeripari vásáron Magyarország közösségi standon népszerűsíti a kiváló minőségű magyar termékeket.
A helyettes államtitkár a közlemény szerint elmondta, Magyarország minőségi borai a japán vámok megszűnésével még versenyképesebbek lehetnek az ázsiai ország piacán.
Belánszky-Demkó Zsolt találkozott Kumagai Norióval, Japán főállatorvosával, valamint Vatanabe Joicsival, a japán Mezőgazdasági, Erdészeti és Halászati Minisztérium nemzetközi ügyekért felelős vezetőjével. Belánszky-Demkó Zsolt a megbeszélésen biztosította tárgyalópartnerét arról, hogy Magyarország minden információt megad az afrikai sertéspestissel kapcsolatban a készülő regionalizációs megállapodáshoz, amely lehetővé tenné, hogy csak a fertőzésben érintett területről ne lehessen sertéshúst szállítani Japánba. Ezzel kapcsolatban várják a helyszíni auditra érkező japán szakértői küldöttséget.
A helyettes államtitkár elmondta, ez a látogatás lehetőséget ad arra, hogy a 2018-as hullámvölgyet követően a magyar sertésexport a korábbi 85 millió eurós szint felé emelkedjen, hiszen a 2019. február 1-jén hatályba lépett Európai Partnerségi Megállapodásnak köszönhetően – a baromfihússal, a mézzel és a borral együtt – a sertéshúsra kivetett vám is csökken – írta közleményében az Agrárminisztérium. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A klímaváltozás veszélyezteti Japán híres rizstermelését
A klímaváltozás nemcsak a magyar gazdákat sújtja, de Japánban is…
Tovább olvasom >Többen dolgoznak a magyar agráriumban, mint a rendszerváltozáskor
Többen dolgoznak a magyar agráriumban, mint a rendszerváltozáskor – jelentette…
Tovább olvasom >Dinamikusan nőtt a magyar agrárexport az év első felében
Célt értek a magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar megújítására tett intézkedések…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >