Alternatív rostanyagok és kéztörlő-újrahasznosítás: újabb fenntarthatósági elismerést kapott a Tork anyavállalata
Ismét platina minősítést kapott az EcoVadis fenntarthatósági minősítő cégtől az Essity, a világ egyik vezető higiéniai cikkeket gyártó vállalata. A professzionális higiéniai termékekre és megoldásokra szakosodott Tork márka anyavállalata ezzel az EcoVadis által értékelt vállalatok legjobb 1 százaléka között van fenntarthatósági teljesítménye alapján.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/07/Kepernyofoto-2023-07-04-23.05.20.png)
Az Essity vállalta, hogy 2050-re eléri a nettó zéró szintet az üvegházhatású gázok kibocsátásában
Az Essity 78 pontot kapott a maximális 100 pontból az idei értékelés során, így a vizsgált vállalatok top 1 százalékába tartozik. 2020 óta ez a harmadik értékelés, amely során az Essity platina minősítést kapott az EcoVadistól. Az idei indexben a több mint 62 000 vállalat jelenik meg, amelyeket az EcoVadis 2018 és 2022 között négy szempontrendszer alapján értékelt: környezetvédelem, munka és emberi jogok, etika és fenntartható beszerzés.
„A világ egyik vezető higiéniai vállalataként, amelynek termékeit és szolgáltatásait naponta több mint egymilliárd ember veszi igénybe, az Essity elkötelezett a felelős és fenntartható működés iránt. Büszkék vagyunk az EcoVadis platina minősítésre, mely alátámasztja és megerősíti a fenntarthatóságért végzett napi tevékenységeink értelmét”
– mondta el Nagy Géza, az Essity Hungary Professional Hygiene divíziójának kereskedelmi igazgatója.
Az Essity vállalta, hogy 2050-re eléri a nettó zéró szintet az üvegházhatású gázok kibocsátásában, illetve több üzemében a fosszilis üzemanyagokat megújuló forrásokból származó hidrogénnel, biogázzal és geotermikus gőzzel helyettesíti. Elkötelezett emellett az ENSZ fenntarthatósági céljainak elérésében is a társadalmi jóllét, a felelős fogyasztás és a felelős vízfogyasztás területén.
A vállalat elkötelezettségét több kezdeményezés is jelzi:
Alternatív rostanyagok használata. Jelenleg a világon keletkező búzaszalma (a búza learatása után megmaradt szár maradvány) közel fele hulladékként végzi. Az Essity ezt a pazarlást úgy próbálja kiküszöbölni, hogy a búzaszalmát alapanyagnak használja fel. Ezt egy mintegy 400 millió svéd koronás (12 milliárd forintos) befektetés tette lehetővé, amelynek során alternatív rosttechnológiát fejlesztettek ki. A Mannheimban található alternatív rostüzemben a pépet helyi gazdáktól származó búzaszalmából állítják elő, amelyből lakossági és ipari higiéniai papírtermékek készülnek.
A világ első kéztörlő-újrahasznosító szolgáltatása. Az Essity egyik legnagyobb márkája, a Tork, a papírkéztörlők területén vezetett be egy újrahasznosítási szolgáltatást. A PaperCircle vállalkozásoknak segít átállni a körforgásos gazdaságra azáltal, hogy összegyűjti és újrahasznosítja a használt papír kéztörlőket, így a hulladékból új papírtermékek születnek. Ezzel a megoldással a cégek a megtermelt hulladék mennyiségét akár 20%-kal, a keletkezett szén-dioxid-kibocsátást pedig legalább 40%-kal csökkenthetik. Mindez hozzájárul a vállalati emissziócsökkentési célok eléréséhez is.
Az EcoVadis egy világszerte elismert fenntarthatósági minősítő index, amelynek értékelései részletes betekintést nyújtanak a vállalatok környezeti és társadalmi felelősségvállalásába több mint 200 iparágban és 175 országban.
Kapcsolódó cikkeink
Ismét sikeres megjelenés volt a Jövő Áruháza
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás hivatalos lapja a Trade magazin, amely…
Tovább olvasom >Idén is szakmai konferencia keretében adtuk át az Év promóciója díjakat
Április 18-án került megrendezésre a már hagyományosnak számító „Év promóciója…
Tovább olvasom >Új kutatás-fejlesztési központot hoz létre a svéd Essity
A svéd Essity új higiéniai papírtermékekre szakosodó kutatás-fejlesztési központba invesztál…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >