Almalé lesz az étkezési almából
Olyan mértékben szenvedtek minőségromlást az ősszel étkezési almaként a hűtőházakba tárolt gyümölcsök, hogy – kármentés gyanánt – Magyarországon is újraindultak a léüzemek, de az árak az őszihez hasonlóan a mélyben vannak – olvasható a Világgazdaság Online-on.
Az európaihoz hasonló helyzet van az almapiacon Magyarországon is, a szokásosnál több alma van még a hűtőtárolókban – mondta a Világgazdaságnak Apáti Ferenc, a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács alelnöke.
Ebből adataik szerint néhány tízezer tonnának nem látszik a piaca – néhány napja Rácz Imre, az agrárkamara Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei elnöke százezer tonna eladatlan almáról beszélt. Nehezíti a helyzetet, hogy az egész európai piac telített almával, így a megszokott belföldi értékesítési csatornákon kívül más levezetési lehetőség nincs – mondta Apáti Ferenc.
Az alma iránt közepes a kereslet, ráadásul a tételek mintegy háromnegyede csak akciókban, relatíve alacsony árakon értékesíthető az áruházláncoknak.
Azok a termelők pedig, akik nem rendelkeznek áruházlánci beszállítási lehetőséggel, a közvetítő kereskedelem irányába próbálják eladni az almát, de csak meglehetősen alacsony – Apáti Ferenc megfogalmazása szerint az értékesítési hajlandóság alsó határáig lenyomott –, kilogrammonként nettó 40-60 forintos áron tudják értékesíteni. Súlyosbító tényező, hogy az átlagosnál nagyobbak a tárolási veszteségek. Az ősszel betárolt étkezési alma 10-30 százalék veszteséggel tárolható ki, olyan mértékű a romlás, a héj- és a húsbarnulás. (vg.hu, Kelemen Zoltán)
Kapcsolódó cikkeink
Főleg erjesztett és szálas tömegtakarmányokkal etették az állatokat 2023-ban
Magyarországon az állatok etetésére 2023-ban a szarvasmarhák esetében 7598 ezer…
Tovább olvasom >Az agrártanácsnak meg kell mutatnia a 2027 utáni agrárpolitika fő irányait
Az Európai Unió Tanácsa féléves magyar elnökségének célja, hogy az…
Tovább olvasom >Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >