Állják a versenyt az egykori NDK márkái
Piroska-pezsgő, Spee-mosószer, Florena-krém, Raderbergi sör – mindezek az NDK-beli időkből származó élelmiszermárkák, amelyek ma is megtalálhatók a kereskedések polcain, mert keresettek.
Húsz évvel a berlini fal leomlása után a korábban kasszasikernek számító 700 márka közül a becslések szerint csak 120-nak sikerült megőriznie a helyét a német piacgazdaságban – írja az N24, a hamburgi Empirische Gesellschaftsforschung tanulmányát idézve, amelyet Erfurtban mutattak be.
Ám a túlélők ma is bámulatos módon keresettek, mindenekelőtt Németország új, keleti tartományaiban. A fogyasztói szokások elemzéséből pedig az tűnik ki, hogy a keletnémetek kifejezetten hűek maradtak egyes márkákhoz. Ám a termékeknek mindenesetre árban kedvezőknek kell lenniük, hiszen az új keletnémet tartományokban a fogyasztók érzékenyebben reagálnak az árakra – közli az N24 nyomán a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >Kismértékben emelkedett a FAO élelmiszerár-indexe júniusban a hús, tejtermékek és növényi olajok drágulása miatt
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint az élelmiszer-alapanyagok…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >