Állják a versenyt az egykori NDK márkái

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 12. 11. 00:00

Piroska-pezsgő, Spee-mosószer, Florena-krém, Raderbergi sör – mindezek az NDK-beli időkből származó élelmiszermárkák, amelyek ma is megtalálhatók a kereskedések polcain, mert keresettek.

Húsz évvel a berlini fal leomlása után a korábban kasszasikernek számító 700 márka közül a becslések szerint csak 120-nak sikerült megőriznie a helyét a német piacgazdaságban – írja az N24, a hamburgi Empirische Gesellschaftsforschung tanulmányát idézve, amelyet Erfurtban mutattak be.
Ám a túlélők ma is bámulatos módon keresettek, mindenekelőtt Németország új, keleti tartományaiban. A fogyasztói szokások elemzéséből pedig az tűnik ki, hogy a keletnémetek kifejezetten hűek maradtak egyes márkákhoz. Ám a termékeknek mindenesetre árban kedvezőknek kell lenniük, hiszen az új keletnémet tartományokban a fogyasztók érzékenyebben reagálnak az árakra – közli az N24 nyomán  a Világgazdaság Online.

Kapcsolódó cikkeink