Állják a versenyt az egykori NDK márkái
Piroska-pezsgő, Spee-mosószer, Florena-krém, Raderbergi sör – mindezek az NDK-beli időkből származó élelmiszermárkák, amelyek ma is megtalálhatók a kereskedések polcain, mert keresettek.
Húsz évvel a berlini fal leomlása után a korábban kasszasikernek számító 700 márka közül a becslések szerint csak 120-nak sikerült megőriznie a helyét a német piacgazdaságban – írja az N24, a hamburgi Empirische Gesellschaftsforschung tanulmányát idézve, amelyet Erfurtban mutattak be.
Ám a túlélők ma is bámulatos módon keresettek, mindenekelőtt Németország új, keleti tartományaiban. A fogyasztói szokások elemzéséből pedig az tűnik ki, hogy a keletnémetek kifejezetten hűek maradtak egyes márkákhoz. Ám a termékeknek mindenesetre árban kedvezőknek kell lenniük, hiszen az új keletnémet tartományokban a fogyasztók érzékenyebben reagálnak az árakra – közli az N24 nyomán a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >