Állják a versenyt az egykori NDK márkái
Piroska-pezsgő, Spee-mosószer, Florena-krém, Raderbergi sör – mindezek az NDK-beli időkből származó élelmiszermárkák, amelyek ma is megtalálhatók a kereskedések polcain, mert keresettek.
Húsz évvel a berlini fal leomlása után a korábban kasszasikernek számító 700 márka közül a becslések szerint csak 120-nak sikerült megőriznie a helyét a német piacgazdaságban – írja az N24, a hamburgi Empirische Gesellschaftsforschung tanulmányát idézve, amelyet Erfurtban mutattak be.
Ám a túlélők ma is bámulatos módon keresettek, mindenekelőtt Németország új, keleti tartományaiban. A fogyasztói szokások elemzéséből pedig az tűnik ki, hogy a keletnémetek kifejezetten hűek maradtak egyes márkákhoz. Ám a termékeknek mindenesetre árban kedvezőknek kell lenniük, hiszen az új keletnémet tartományokban a fogyasztók érzékenyebben reagálnak az árakra – közli az N24 nyomán a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >