Allianz Kockázati Barométer 2022: Magyarországon a világjárvány kockázata az elsőszámú üzleti fenyegetés
- Az Allianz 11. felmérése: 2022-ben globális szinten a kiberbiztonság, az üzletmenet megszakadása és a természeti katasztrófák jelentik a három legnagyobb kockázatot.
- A világjárvány kockázata globálisan a másodikról a negyedik helyre esett vissza, mivel a vállalatok többsége kevésbé aggódik, és úgy érzi megfelelően felkészült a jövőbeli járványokra.
- A természeti katasztrófák és az éghajlatváltozás előrébb került az éves rangsorban. Ez a szélsőséges időjárási események gyakoribbá válásával és az átmenettel járó kockázatok növekedésével magyarázható.
- A magyar ranglistán az első helyre a járványkitörés fenyegetettsége került, ezt követik a kiberincidensek majd a harmadik helyen megosztva az üzletmenet-megszakadás a makrógazdasági fejlemények és a képzett munkaerő hiányának kockázata áll.
- Joachim Müller, az Allianz Kockázati Barométert is készítő AGCS vezérigazgatója szerint idén az üzletmenet megszakadása lesz a leginkább fenyegető alapvető kockázat, és a reziliencia építése versenyelőnnyé válik a vállalatok számára.”
Johannesburg/London/München/New York/Párizs/Sao Paolo/Szingapúr – 2022. január 18.
Az Allianz Kockázati Barométer felmérésének eredménye alapján 2022-ben a vállalatok számára a kiberkockázatok jelentik a legnagyobb fenyegetést világszerte. A zsarolóvírus-támadások, az adatvédelmi incidensek vagy a nagyobb informatikai leállások veszélye jobban aggasztja a vállalatokat, mint az üzletmenet-folytonosság és az ellátási láncok megszakadása, a természeti katasztrófák vagy a Covid19-világjárvány, amelyek mind súlyosan érintették a cégeket az elmúlt évben.
A kiberbiztonsági események a felmérés történetében másodszor vezetik az Allianz Kockázati Barométer ranglistáját (a válaszok 44 százaléka rangsorolta első helyre), az üzletmenet megszakadása a második helyre szorult (42 százalék), a természeti katasztrófák jelentette kockázat pedig a 2021-es hatodik helyről a harmadik helyre jött fel (25 százalék). Az éghajlatváltozás (a korábbi kilencedik helyről) az eddigi legmagasabb helyre ugrott, így hatodik (17 százalék), míg a világjárvány a negyedik helyre esett vissza (22 százalék). Az Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS) éves felmérése 89 ország és terület 2650 szakértője, köztük vezérigazgatók, kockázatkezelők, alkuszok és biztosítási szakértők által megfogalmazott vélemények alapján készült. Tekintse meg a teljes globális rangsort, illetve az egyes országok kockázatait sorrendjükben felvonultató listákat!
„2022-ben az alapvető kockázatok terén valószínűleg továbbra is az üzletmenet megszakadása lesz a legfontosabb téma – foglalta össze a kilátásokat Joachim Müller, az AGCS vezérigazgatója. – A legtöbb vállalat attól tart a legjobban, hogy nem tudja előállítani termékeit, vagy nem képes szolgáltatásai zavartalanul nyújtani. 2021-ben példátlan mértékű, a legkülönfélébb okokból kialakult fennakadásokat láttunk, az idei év pedig csupán fokozatos enyhülést ígér. A vállalatokat megbénító kibertámadások, az éghajlatváltozáshoz köthető időjárási események ellátási láncra gyakorolt hatásai, valamint a világjárvánnyal kapcsolatos gyártási problémák és a szállítás terén tapasztalt szűk keresztmetszetek komoly fennakadásokat okoztak az elmúlt évben, és 2022-ben továbbra is ezek okozzák a legnagyobb aggodalmat. Az üzletmenet megszakadásának számos kiváltó okával szembeni reziliencia kiépítése egyre inkább versenyelőnnyé válik a vállalatok számára.”
Legfőbb kockázatok Magyarországon
Magyarországon 2022-ben az első számú fenyegetettséget a járványkitörés (34 százalék) jelenti, ezt követik a kiberincidensek (28 százalék), majd a harmadik helyen egyenlő arányban áll a ranglistán az üzletmenet-megszakadás (24 százalék), a makrógazdasági fejlemények (24 százalék) és a képzett munkaerő hiánya (24 százalék). Magyarországon 68 fő vett részt a felmérésben.
Kapcsolódó cikkeink
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre…
Tovább olvasom >Kihívások mellett lehetőséget is tartogat a NIS2 a magyar cégeknek
A NIS2 irányelv új követelményei nagyon sok szereplőt érintenek a…
Tovább olvasom >20 éve a siker fokmérője – Idén kétszeresen ünnepel a Superbrands Magyarország
2004 a nagy kezdetek éve volt. A Google bevezette a Gmailt,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >