Allianz: fenntartható kárrendezéssel jelentősen csökkenthető a szén-dioxid-kibocsátás
Jelentősen csökkenthető a szén-dioxid-kibocsátás a gépjárművek fenntartható kárrendezésével, amely egyebek mellett az új alkatrészek beszerzése helyett a javítást helyezi előtérbe – közölte az Allianz Biztosító az MTI-vel a 10. alkalommal megtartott Allianz Motor Day nevű nemzetközi rendezvényének egyik fontos megállapítását.

(Fotó: Pixabay)
A közleményben Klaus-Peter Roehler, az Allianz csoport igazgatósági tagja kifejtette, ha a biztosítók 2 százalékponttal növelnék Európában a környezetbarát autójavítások arányát, akkor évente 30 ezer tonnával csökkenne a szén-dioxid-kibocsátás, amely mintegy 5100 háztartás éves energiafogyasztásának felel meg. Felhívta a figyelmet a gépjármű-biztosítás terén a fenntartható kárrendezés lehetőségeire, példaként említve, hogy az ütközésekből eredő káresemények többsége kis- vagy közepes mértékű külső sérüléssel jár, amelyek környezetbarát módszerekkel javíthatók. Az új alkatrészek gyártásának jóval nagyobb a szén-dioxid-lábnyoma, mint a javításé – hangsúlyozta. A fenntartható kárrendezés másik tényezője lehetne szerinte az európai piacokon működő műhelyek fenntarthatósági kritériumoknak megfelelő tanúsítványrendszerének bevezetése.
Összefogásra van szükség a piacon
A konferencián a fenntartható mobilitásról megállapították, akkor lehet tömegesen hozzáférhetővé tenni az elektromos közlekedést a lakosság számára, ha a piac összes szereplője ügyfélbarát megoldásokat alakít ki. Ide tartoznak a versenyképes árak, a töltési infrastruktúra gyorsabb és szélesebb körű kiépítése, valamint az elektromos gépjárművekhez kapcsolódó hasznos szolgáltatások – emelték ki. Az Allianz 2023 elején Németországban elindít egy új, páneurópai platformot, amely információkat nyújt a biztosítási fedezetekkel és a töltőállomásokkal kapcsolatban, valamint olyan szolgáltatásokat kínál, mint az akkumulátor-vizsgálat a használt elektromos gépjárművek megvásárlása, illetve értékesítése előtt, vagy az otthoni fali töltők beszerelése helyszíni ellenőrzéssel. A felületen egy kedvező feltételekkel kibocsátott töltőkártya is megvásárolható, valamint kimondottan elektromos gépjárművekhez kialakított biztosítási termékek is elérhetőek lesznek – emelték ki.
Az Allianz csoport mintegy 70 országra kiterjedő magán- és vállalati ügyfelei meghaladják a 126 milliót, a csoport mintegy 809 milliárd eurót kezel biztosítási ügyfelei megbízásából, és 2021-ben csoportszinten 148,5 milliárd euró bevételt és 13,4 milliárd euró üzemi nyereséget realizált.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Lehet fenntartható a reklámdekoráció?
Évente mintegy 450 tonnányi olyan reklámdekorációt használunk fel Magyarországon, amely…
Tovább olvasom >Megújuló energiával készített alkoholmentes sört a Carlsberg Svédországban
Carlsberg Sweden legújabb terméke az „Electric Beer”, egy limitált szériás,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Belép a brit Müller a funkcionális egészségmegőrző joghurtok piacára
A Müller UK & Ireland megállapodott az Egyesült Királyság elsőszámú…
Tovább olvasom >Modern arculattal újít a Rossmann Németországban
A Rossmann drogérialánc átfogó bolti arculatváltásba kezdett Németországban: az új…
Tovább olvasom >Automatizálással gyorsítja az élelmiszer-házhozszállítást Szingapúrban a Foodpanda
Teljes mértékben automatizálja szingapúri „dark store” raktárait a Foodpanda annak…
Tovább olvasom >