Allianz: fenntartható kárrendezéssel jelentősen csökkenthető a szén-dioxid-kibocsátás
Jelentősen csökkenthető a szén-dioxid-kibocsátás a gépjárművek fenntartható kárrendezésével, amely egyebek mellett az új alkatrészek beszerzése helyett a javítást helyezi előtérbe – közölte az Allianz Biztosító az MTI-vel a 10. alkalommal megtartott Allianz Motor Day nevű nemzetközi rendezvényének egyik fontos megállapítását.
A közleményben Klaus-Peter Roehler, az Allianz csoport igazgatósági tagja kifejtette, ha a biztosítók 2 százalékponttal növelnék Európában a környezetbarát autójavítások arányát, akkor évente 30 ezer tonnával csökkenne a szén-dioxid-kibocsátás, amely mintegy 5100 háztartás éves energiafogyasztásának felel meg. Felhívta a figyelmet a gépjármű-biztosítás terén a fenntartható kárrendezés lehetőségeire, példaként említve, hogy az ütközésekből eredő káresemények többsége kis- vagy közepes mértékű külső sérüléssel jár, amelyek környezetbarát módszerekkel javíthatók. Az új alkatrészek gyártásának jóval nagyobb a szén-dioxid-lábnyoma, mint a javításé – hangsúlyozta. A fenntartható kárrendezés másik tényezője lehetne szerinte az európai piacokon működő műhelyek fenntarthatósági kritériumoknak megfelelő tanúsítványrendszerének bevezetése.
Összefogásra van szükség a piacon
A konferencián a fenntartható mobilitásról megállapították, akkor lehet tömegesen hozzáférhetővé tenni az elektromos közlekedést a lakosság számára, ha a piac összes szereplője ügyfélbarát megoldásokat alakít ki. Ide tartoznak a versenyképes árak, a töltési infrastruktúra gyorsabb és szélesebb körű kiépítése, valamint az elektromos gépjárművekhez kapcsolódó hasznos szolgáltatások – emelték ki. Az Allianz 2023 elején Németországban elindít egy új, páneurópai platformot, amely információkat nyújt a biztosítási fedezetekkel és a töltőállomásokkal kapcsolatban, valamint olyan szolgáltatásokat kínál, mint az akkumulátor-vizsgálat a használt elektromos gépjárművek megvásárlása, illetve értékesítése előtt, vagy az otthoni fali töltők beszerelése helyszíni ellenőrzéssel. A felületen egy kedvező feltételekkel kibocsátott töltőkártya is megvásárolható, valamint kimondottan elektromos gépjárművekhez kialakított biztosítási termékek is elérhetőek lesznek – emelték ki.
Az Allianz csoport mintegy 70 országra kiterjedő magán- és vállalati ügyfelei meghaladják a 126 milliót, a csoport mintegy 809 milliárd eurót kezel biztosítási ügyfelei megbízásából, és 2021-ben csoportszinten 148,5 milliárd euró bevételt és 13,4 milliárd euró üzemi nyereséget realizált.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >