Állatjólét terén az Aldi teljesít a legjobban Németországban
Az Albert Schweitzer Alapítvány közzétette az élelmiszer-kiskereskedők állatjólét szempontjából felállított rangsorát, melynek élén az Aldi Süd, az Aldi Nord és a Tegut végzett.
A sereghajtók pedig az Edeka, a Netto és a Bela. A rangsorban a legjelentősebb változás a Tegutnál és a Globusnál történt: a Tegut 2020-ban még az összes megszerezhető pont 52%-ával minden versenytársát maga mögé utasította, a Globus az utolsó helyről az ötödik helyre lépett elő.
A rangsoroláshoz az alapítvány tizenegy szupermarket és diszkontlánc állatjóléti és beszerzési irányelveit vizsgálta a hangsúlyt a különböző állatfajok tartási követelményeire, az 1. és 2. tartástechnológia fokozatos kivezetésére és a brojlercsirkék jóléte terén elért eredményekre helyezve.
Az idei rangsorban az Aldi Süd és az Aldi Nord végzett az élen, mindkettő a lehetséges pontok jó harmadát, egyenként 36%-ot ért el. A vállalatok alig 10%-kal javították pontszámukat. A Tegut 35%-kal a legnagyobb vesztes a rangsorban, míg a Kaufland 32%-kal kissé javított összesített eredményén. A 31%-ot elért Globus nagyot ugrott, de a Rewe Group is 31%-ot kapott.
A Norma egy helyet javított 2020 óta, és csaknem megduplázta összesített eredményét 29%-ra. A Lidl több helyet csúszott vissza 23%-kal. Az Edeka 22%-ot, a Netto Marken-Discount 15%-ot, a Bela pedig 13%-ot ért el.
Lebensmittelpraxis
Kapcsolódó cikkeink
2025-ben az AgeCore kereskedelmi szövetséghez csatlakozik a Kaufland
A Kaufland német kiskereskedelmi lánc 2025. január 1-jei hatállyal csatlakozik…
Tovább olvasom >Érkeznek a tanszerek a Lidl-áruházakba
Bár a nyári vakáció még tart, a Lidl Magyarország azonban…
Tovább olvasom >Javult a GfK augusztusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által vártnál erőteljesebben javult a nürnbergi GfK gazdaságkutató…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >