Állatjólét terén az Aldi teljesít a legjobban Németországban
Az Albert Schweitzer Alapítvány közzétette az élelmiszer-kiskereskedők állatjólét szempontjából felállított rangsorát, melynek élén az Aldi Süd, az Aldi Nord és a Tegut végzett.
A sereghajtók pedig az Edeka, a Netto és a Bela. A rangsorban a legjelentősebb változás a Tegutnál és a Globusnál történt: a Tegut 2020-ban még az összes megszerezhető pont 52%-ával minden versenytársát maga mögé utasította, a Globus az utolsó helyről az ötödik helyre lépett elő.
A rangsoroláshoz az alapítvány tizenegy szupermarket és diszkontlánc állatjóléti és beszerzési irányelveit vizsgálta a hangsúlyt a különböző állatfajok tartási követelményeire, az 1. és 2. tartástechnológia fokozatos kivezetésére és a brojlercsirkék jóléte terén elért eredményekre helyezve.
Az idei rangsorban az Aldi Süd és az Aldi Nord végzett az élen, mindkettő a lehetséges pontok jó harmadát, egyenként 36%-ot ért el. A vállalatok alig 10%-kal javították pontszámukat. A Tegut 35%-kal a legnagyobb vesztes a rangsorban, míg a Kaufland 32%-kal kissé javított összesített eredményén. A 31%-ot elért Globus nagyot ugrott, de a Rewe Group is 31%-ot kapott.
A Norma egy helyet javított 2020 óta, és csaknem megduplázta összesített eredményét 29%-ra. A Lidl több helyet csúszott vissza 23%-kal. Az Edeka 22%-ot, a Netto Marken-Discount 15%-ot, a Bela pedig 13%-ot ért el.
Lebensmittelpraxis
Kapcsolódó cikkeink
Futással, adományokkal a közösségért: a Bátor Tábort támogatja az ALDI
Az ALDI Magyarország megfizethető, minőségi termékei széles választékával járul hozzá…
Tovább olvasom >Csendes offenzívában a sajátmárkák az európai élelmiszerboltok polcain
A sajátmárkák lassan, de biztosan lépnek ki a másodhegedűs szerepből:…
Tovább olvasom >Eladná olaszországi vállalatát a Carrefour
A francia Carrefour kiskereskedelmi óriás fontolgatja olaszországi üzletágának eladását, és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >A papírformán túl
A higiéniai papírtermékek piacán tapasztalható mozgások jól tükrözik a fogyasztói…
Tovább olvasom >