Állami segítséget kapnak a német tejtermelők
Németországban legkevesebb 100 millió eurós (mintegy 31 milliárd forint) állami segélycsomagot kapnak a tejtermelők – jelentették be Berlinben.
A mezőgazdasági és élelmezésügyi minisztérium közleménye szerint a termelők, a feldolgozók és a kereskedelmi ágazat képviselőivel folytatott egyeztetésen elfogadott „100 millió euró plusz x” nagyságú csomag az első lépés a tejtermelők helyzetének javítására. A pénzt a többi között a likviditás biztosítására és hitelek törlesztésére lehet fordítani.
A minisztérium adatai szerint a tej kilogrammonkénti átlagos felvásárlási ára áprilisban 24,6 cent volt. A termelők szerint félő, hogy rövidesen a 20 centes határ alá zuhan a felvásárlási ár, holott legkevesebb 35 centes ár szükséges a gazdaságos működéshez.
A tárca közleménye szerint az árcsökkenés a Németországot, az EU-t és az egész világot jellemző túltermelésnek tulajdonítható. Tovább nehezíti a helyzetet az orosz embargó, az olajtermelő országokban és Kínában tapasztalható keresletcsökkenés, valamint az uniós piaci szabályozás – az úgynevezett tejkvóta – kifutása, aminek révén a piac eleve az „alkalmazkodás nehéz szakaszában” van.
A minisztérium kimutatása szerint a tejtermelő gazdaságok száma ugyan folyamatosan csökken – a 2000-ben regisztrált 139 ezerhez képest csaknem megfelelőződött, 73 ezerre süllyedt -, de Németország így is a legnagyobb tejtermelő az EU-ban, több mint 20 százalékos részaránnyal. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >Európa legnagyobb autonóm szupermarketét nyitotta meg a Rewe
Hamburgban nyitotta meg a Rewe Európa legnagyobb autonóm szupermarketét, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >