Magazin: All in – a tökéletes mosogatásért
A mosogatószer kategória fogyasztóit vizsgálva megállapítható, hogy körükben egyre inkább a hatékonyság kerül előtérbe. A gépi mosogatószerek piaca 2016 hasonló időszakához viszonyítva növekvő tendenciát mutat. A kézi mosogatás piacán enyhe csökkenés figyelhető meg a gépi mosogató javára.
A gépi mosogatószerek növekedése legnagyobb mértékben a hipermarketek, a drogériák és a hagyományos kiskereskedelmi egységek esetében figyelhető meg. A kategórián belüli termékcsoportok mozgását tekintve, a mosogatógép-tabletták enyhe csökkenést, míg a gélek piaca egyértelmű növekedést mutat.
A Henkel munkatársai folyamatosan figyelik az aktuális piaci trendeket, fogyasztói igényeket, és ennek megfelelően fejlesztik ki új termékeiket is.
– Így tudjuk biztosítani, hogy új termékeink illeszkednek a fogyasztói elvárásokhoz illatban, formulában vagy kiszerelés tekintetében. Mindemellett célunk, hogy úttörő megoldásokkal szolgáljunk a fenntartható fejlődés érdekében – mondja Balázs Orsolya, a Henkel Magyarország Kft. brand managere.
– A cégünk által kifejlesztett Ultra Daisy többfunkciós foszfátmentes mosogatógép-tabletta milliónyi aktív molekulája előáztatás nélkül eltávolítja még a legmakacsabb szennyeződéseket is és tökéletes tisztítást végez. Ezen felül védi a mosogatógépet a vízkőképződés ellen, így növelve annak élettartamát – ismerteti Királyfai Zsuzsanna, a DunaChem Kft. brand managere.
Az Ecover öko gépi- és kézimosogatószerei növényi és ásványi anyagok felhasználásával készültek és allergénmentesek. A fogyasztók körében rendkívül népszerűek az Ecover standard és all-in-one tabletták, és a tiszta edények csillogásáért felelős öko mosogatógép-öblítő is.
Klasszikus kézi formulák
A mosogatás hagyományos termékei közé tartoznak a kiváló ár-érték arányú, a magyar piacon majd 60 éve jelen lévő Ultra mosogatóporok, melyek 2-féle változatban találhatók meg a polcokon. Értékben piacvezetők a por alapú mosogatószer alkategóriában. Kitűnő és gazdaságos zsíroldószer, melynek emulgeáló hatása kiváló, és kemény vízben is rendkívül hatékony. Az Ultra Fertőtlenítős Mosogatópor az ipar és a háztartás valamennyi területén felhasználható minden mosható felület egy munkafázisban történő fertőtlenítő tisztítására, valamint fekete és fehér edények kézi mosogatásához.
A folyékony mosogatószert preferálók számára változatlanul elérhető a közkedvelt Ultra Daisy Intenzív mosogató- és tisztítószer, amely 500 ml-es kiszerelésben kapható.
– Cégünk mindig nagy figyelmet fordított arra, hogy termékeink ára a nemzetközi márkáknál kedvezőbb legyen, ugyanakkor a fogyasztók részéről egyre emelkedő minőségi igényeknek is megfeleljen. A fogyasztók számára szintén nagyon fontos szempont a termék praktikussága.Így például az Ultra mosogatóporunk a mosogatási funkció mellett általános tisztítószerként is funkcionál – hangsúlyozza a termékelőnyöket Királyfai Zsuzsanna.
Jól teljesítenek a környezetbarát márkák
Az Ultra márka a tradicionális termékek mellett igyekszik a speciális igényeket is kielégíteni. Így a prémium szegmensbe tartozó, egyedülálló összetétele révén az asztmás és allergiás betegek számára is ajánlott Ultra Daisy Hypoallergén kézi mosogatószer mellett a következő év januárjától elérhetővé válik az Ultra Daisy Öko kézi mosogatószer is. Míg a Daisy Hypoallergén érzékeny bőrűek számára kialakított, színezékmentes termék, addig a Daisy Öko biológiailag könnyen lebomló, tisztító hatóanyagokat tartalmaz.
Sélley Gábor
kereskedelmi igazgató
FCB hungary
A német Frosch kézi mosogatószerek eladása mind értékben, mind darabszámban növekedést mutat az év eddig eltelt időszakában. A számok kiszereléstől, illattól és az új listázásoktól függően változnak, de általánosan 8,5–10,5% növekedést mértek. Szezonalitást nem tapasztalnak a mosogatószerek piacán, viszonylag egyenletes a fogyás az év minden időszakában.
– A számokból azonban azt is látjuk, hogy a régóta piacon lévő, már jól bevezetett illatok (Brillant citrus, Aloe) biztosan hozzák a jó eladási eredményeket. Mivel az öko kategória vásárlói az átlagfogyasztókhoz képest fogékonyabbak az újdonságokra, ezért az új illatok (mandulás, gránátalmás) is folyamatos forgalomnövekedést generálnak – tájékoztat Sélley Gábor, az FCB Hungary Zrt. kereskedelmi igazgatója.
Az Ecover kézi mosogatószerekből a Citrom-Aloe vera az egyik legkedveltebb, hiszen frissítő illata mellett a bőrt is ápolja, hidratálja. A Gránátalma-Lime, valamint a Grapefruit-Zöld tea illatokkal gazdagított termékek különleges illatuk miatt kedveltek. Az érzékeny bőrűek számára a legjobb választás a teljes mértékben allergénmentes Zero mosogatószerek, melyek parfüm- és színezékmentesek is.
– Az említett termékek eladásait tekintve elmondható, hogy két számjegyű növekedés figyelhető meg értékben és mennyiségben is, ami az Ecover márka több mint 10 éves hazai piaci jelenlétének köszönhető – teszi hozzá Bartek Kata, a Superio Kft. márkamenedzsere.
Átütő innovációk
A német Frosch márka 30 éves története alatt mindvégig úttörő a szerepet játszott az innovációs törekvésekben. Többek között sikerült a mosogatószerekben korábban használt pálmaolajat olyan európai termesztésű növényekből nyert tenzidekre cserélni, mint a repce-, olíva- vagy lenolaj. Fontos, hogy ma már kizárólag európai alapanyagokat használ a márka, megkímélve ezzel a trópusi területek pálmatermesztő helyeit, védve a természeti környezet kizsákmányolását és jelentősen csökkentve az ökológiai lábnyomot.
Az innovációs törekvéseik egyik legújabb mérföldköve, hogy a termékek nagyobb része már RPet, azaz teljes mértékben újrahasznosított csomagolásban kerül forgalomba. A termékek csomagolóanyaga – nemcsak a műanyag, de a papír is – újrahasznosított.
– Új termékfejlesztésünk nemrég került a polcokra – egyelőre teszt jelleggel a drogéria kategóriában –, amely egy ún. design flakonos bőrbarát és kézkímélő öko mosogatószer. A különleges, vízcsepp alakú, modern csomagolású terméket nagyon jól fogadták a vásárlók, már az első eladási adatok is nagyon biztatóak. Folyamatosan elérhetők az ún. túltöltött csomagolások, amelyek a normál termékekhez képest ugyanazon az áron, nagyobb mennyiséget biztosítanak a vásárlóknak. Ezenfelül állandóan jelen vagyunk különféle ár- és kuponakciókkal mind a drogériákban, mind a hiperekben – ismerteti Sélley Gábor.
Az Ecover mosogatószerei növényi alapú öko-felületaktív anyagokat tartalmaznak. A márka maximalista szemléletét mutatja, hogy nem csupán a termék, hanem annak csomagolása is környezetbarát – a kupaktól a flakonig és címkéig itt is minden újrahasznosítható. A flakonok forradalmi technológiával 75%-ban fenntartható termesztésből származó cukornádból és 25%-ban újrahasznosított műanyagból készülnek. A dobozok pedig újrahasznosított papírból.
– Ezenkívül a termékek gyártása is környezetbarát módon, alacsony energiafelhasználással történik, ezért mondhatjuk, hogy az Ecover több mint egy tisztítószer. A termelőüzem kialakításakor is figyeltek a környezetbarát alapanyagokra, valamint az épület tetején madaraknak alakítottak ki fészkelőhelyet, ezzel kompenzálva a természetből elvett területet – hangsúlyozza Bartek Kata.
Erős online jelenlét
A fogyasztók tájékoztatása kiemelt figyelmet kap az ökomárkák esetében, és az online területen a social media felületeken a legerősebb a kommunikáció. Emellett számos ökotudatos bloggerrel is együttműködésben vannak, akik valóban hitelesen tudnak írni a termékek használatával kapcsolatos tapasztalataikról.
Bartek Kata
márkamenedzser
Superio
– Az offline kommunikációban nyomtatott kiadványokban, valamint a drogériákban és bioboltokban alkalmazott eladáshelyi marketinglehetőségekkel tájékoztatjuk a vásárlókat a termékekről, aktuális fogyasztói promóciókról. A termékösszetétel-változások kommunikációját nagyon fontosnak tartjuk, hiszen akkor tudja a vásárló összehasonlítani a termékek árát, hatásfokát, ha erről megfelelőképpen tájékoztatjuk, erre általában a csomagolásra tervezett extra kommunikációs felületeket is használjuk – mondja Bartek Kata.
– Legújabb eladásösztönző promóciónkat a vásárlók nagyon kedvezően fogadták, melyben bizonyos összegű vásárlási érték felett egy Frosch dizájnos, RPet bevásárlótáskát adunk ajándékba. Ezenfelül folyamatosan növekszik a márka Facebook-csoportja, amely számunkra nagyon jó csatorna arra, hogy kedvelőink mindig első kézből értesüljenek az újdonságokról, akciókról. Nagyon jól működnek a bloggeregyüttműködéseink. Közülük van, aki a kismamákat célozza meg, amivel a Frosch Baby termékcsaládunk vásárlói vannak a célpontban, és dolgozunk olyan bloggerrel is, aki a dolgozó, háztartást vezető női bevásárlókra fókuszál különféle – a márka számára fontos – takarítási vagy környezetvédelmi témák mentén – tájékoztat Sélley Gábor.
– Az új és régi termékeink értékesítését változatlanul trade marketing aktivitásokkal ösztönözzük, de természetesen online aktivitások és az új termékek esetében fogyasztói promóció is szerepel terveinkben – erősíti meg Királyfai Zsuzsanna, a DunaChem Kft. brand managere.
Szeredi A.
Kapcsolódó cikkeink
Signature 40 újra – Szintet lépett a Signature Platform: elindult a Signature Alumni Club
2024-ben soha nem látott magaslatokra ért a Signature 40 lista.…
Tovább olvasom >Van új a zuhany alatt, és azon túl is!
A tusfürdők piaca folyamatosan növekszik, ahogy a vásárlói elvárások egyre…
Tovább olvasom >Férfi hajápolás: stílus és innováció
Ma már egyre több férfi keres tudatosan olyan termékeket és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >