Alkoholmentes italok 160 milliárd forint felett
Az alkoholmentes szomjoltó italok között a szénsavas üdítőital és a gyümölcslé kiskereskedelmi forgalma értékben nőtt, mennyiségben csökkent a Nielsen legutóbbi adatai szerint. Ásványvíznél megtört a több mint egy évtizede tartó folyamatos fellendülés.Változott az ásványvízpiac trendje. Mennyiségben 3, értékben
1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalma 2007. szeptember–2008. augusztusban, az előző hasonló időszakhoz képest.
Az ásványvíz éves piacmérete így is meghaladja a 42 milliárd forintot.
Szénsavas üdítőitalnál a piacméret 57 milliárd forint körül jár, míg gyümölcslénél mintegy 47 milliárd forint.
Az energiaitalok bolti forgalmának dinamikus fejlődése tovább folytatódik. Mind értékben, mind mennyiségben közel 50 százalékos növekedést regisztráltunk, így a piac mérete meghaladja a 9 milliárd forintot 2007. október–2008. szeptemberben.
A jeges tea pozíciója is erősödött ugyanabban az időszakban: mennyiségben 3, értékben 10 százalékkal többet adtak el belőle 2007. október–2008. szeptember között, mint a megelőző évben. A kiskereskedelmi forgalom így 14 milliárd forint körül jár.
Szénsavas: megállt a light
Az alkoholmentes italok közül legnagyobb forgalmat lebonyolító szénsavas üdítőitaloknál a kólaíz dominál, mennyiségben 49 százalékos piaci részesedéssel. Utána a narancs következik 17, a szőlő 8 és a citrom-lime 5 százalékkal.
A light termékek térnyerése megállt, mennyiségben 28 százaléknál.
Egy liter szénsavas üdítőital a boltokban átlagosan 122 forintba került idén augusztusban. A múlt évi nyolcadik hónapban 113, tavalyelőtt pedig 103 forintba.
A kereskedelmi márkák részaránya idén nyáron növekedésnek indult. Így az augusztusi 24 százalék felülmúlta a múlt évi hasonló periódus 21 százalékos mutatóját.
Gyümölcslé: erősödött az ital
Gyümölcslénél a legolcsóbb ital piaci részesedése 1-1 százalékponttal nőtt mennyiségben is, értékben is. Mindez a drágább nektár és a 100 százalékos dzsúsz rovására történt.
Az ízek között a multivitaminos és a vegyes gyümölcs iránt érzékelhetően növekszik a kereslet.
Az átlagos fogyasztói árak italnál 15 százalékkal emelkedtek múlt év augusztusról idén augusztusra, literenként 256 forintra. Nektárnál 5 százalékkal, 362 forintra, a 100 százalékos dzsúsznál pedig 11 százalékkal, 370 forintra.
Még tovább koncentrálódott az ásványvíz
Ásványvíznél szembetűnik a koncentrálódás további erősödése: a kiskereskedelemben eladott mennyiség 43 százaléka jut a 401–2500 négyzetméteres üzletekre, 34 pedig a hipermarketekre.
Igen magas az ásványvíz bolti eladásában a kereskedelmi márkák részaránya: 45 százalék idén augusztusban, szemben az egy évvel korábbi 40-nel.
A szénsavmentes részaránya egyre nagyobb. Értékben immár 37 százalék jut rá, míg a csökkenő dúsra 55.
A dús szegmens fogyasztói ára két éve majdnem minden hónapban literenként 43 és 45 forint között mozog, a szénsavmentesé pedig legtöbbször 57–59 forint között.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >77 ezer forint: ennyit terveznek idén költeni a magyarok karácsonyi ajándékra
Szeretteinkkel szívesebben találkozunk személyesen karácsonykor, az ajándékokat viszont egyre gyakrabban…
Tovább olvasom >A diabétesz előszobája: az elhízás megháromszorozza a cukorbetegség kialakulásának kockázatát
Miközben a cukorbetegséghez és annak szövődményeihez köthető halálozás folyamatosan nő…
Tovább olvasom >