Alkoholmentes alkohol
Az alacsony alkoholtartalmú és alkoholmentes italok iránti kereslet növekedésére reagálva nyár végén alkoholmentes párlat jelent meg a hazai piacon. Forgalmazója, a Coca-Cola HBC Magyarország szerint az Európában is újdonságnak számító Fluère újrarajzolja a koktélok világát, az egyre népszerűbb mocktailok fontos alapanyagává válhat a jövőben, és kísérletezésre bátorítja a bartendereket.
A Fluère exotikus casablancai korianderből, provence-i levendulából, a Himalája csúcsairól származó különleges borókabogyóból és mediterrán citromhéjból készül. A válogatott növényeket egy rézüstben külön-külön desztillálják, az illóolajokat késztermékké alakítják, majd a whiskyk kategóriájából is ismert házasítás technológiájával alkotják meg – kiegyensúlyozva az egyes karaktereket és ízjegyeket. A gőz-desztillációs gyártási folyamatnak – ilyet használnak a parfümgyártók is – köszönhetően az új italt intenzív növényi eszenciák és illatok, valamint hosszú lecsengés jellemzi.
De hogy mégis miben különbözik a Fluère-rel készült italok íze azokétól, amelyeket ugyanezeknek a hozzávalóknak a hagyományos kivonatából készítenek, kérésünkre a forgalmazó egy irsai bor és irsai pálinka összehasonlításával érzékeltette: bár az alapanyag lehet ugyanaz, az eltérő gyártási módszer két különböző és összemérhetetlen kategóriát eredményez.
A koktélokban a Fluère-t a hagyományos párlatokhoz hasonló arányban használják, az ital honlapján olvasható receptek 4-6 cl-t ajánlanak. Az eszencia nemcsak alkoholmentes koktélokat ízesíthet, a receptek között szerepelnek alacsony alkoholtartalmú mixek is, amelyekben alkoholos italként többnyire vermutokat alkalmaznak.
A Coca-Cola HBC Magyarország hosszú távon tervez a Fluère-rel, ezért pontos stratégiát alakított ki mind a márka, mind a korábban ismeretlen, új kategória bevezetésére. A 0,7 literes kiszerelésű ital nagykereskedői ára nem éri el 6000 forintot.//
Kapcsolódó cikkeink
Csökken a sörfogyasztás Németországban és Európában
A német sörkultúra világszerte ismert, ám az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alatt…
Tovább olvasom >A prémium italfogyasztás jövője: kevesebb, de jobb minőség
A WhiskyNet Kft. két alapítója, Szatmári Kati és Szigeti Zsolt…
Tovább olvasom >280 milliárd forintos piacon fejleszti a reggelizés kultúráját a Caffè Vergnano és a Félegyházi Családi Pékség
A közelmúltban bejelentett együttműködés keretében a budapesti Budapart Piknikségben tartott…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új zseb nyílik a SZÉP-kártyán Aktív magyarok névvel
Mindenki a saját egészségének a kovácsa, az Aktív Magyarország program…
Tovább olvasom >MTÜ: tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai
Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai a…
Tovább olvasom >