Alimentaria – Az innovatív élelmiszeripari szakkiállítás I.
2014. március 31. és április 3. között kerül sor Barcelonában a kétévente megrendezendő Alimentariára, a világ egyik legnagyobb élelmiszer- és vendéglátó-ipari seregszemléjére. A szakkiállítás nemcsak az 50 milliós spanyol piac saját méretei, de az évi 60 milliós nemzetközi turistaforgalom miatt is jó lehetőség a minőségi magyar élelmiszerek bemutatására.
A közelmúltban megjelent statisztikák szerint a spanyol gazdaság megtette az első lépéseket a válságból való kilábalásra, és az élelmiszeripar ezen belül is kiválóan teljesített – többek között a teljes spanyol exportban való 17 százalékos részesedésével. A gazdaságélénkítést feladatukként kezelő szervezetek, a Spanyol Külkereskedelmi Intézet (ICEX), valamint a szakmai kamarák és szövetségek követendő tudatossággal és szervezettséggel működnek együtt mind az ipar szereplőivel, mind az olyan szakmaszervező fórumokkal, mint az Alimentaria szakkiállítás, amely sikeréért közösen folytatnak promóciós kampányokat otthon és külföldön egyaránt.
Az eredmények magukért beszélnek! Az Alimentaria 2012-ben142 ezer látogatót vonzott; közel 40 ezren a határokon túlról, a világ 143 országából érkeztek.
A 95 ezer négyzetméteren megrendezett kiállításon 4000 cég mutatta be termékeit, szolgáltatásait, közülük 75 országból 1300 külföldi vállalkozás. A potenciális üzletfelek között a szervezők számításai szerint 8000 üzleti megbeszélés zajlott. A vásárterület sajtóközpontjában1800 újságíró akkreditáltatta magát.
Egyszerű a dolgunk, ha kevés szóval kívánjuk jellemezni ezt a méreteitől függetlenül is emberléptékű kiállítást: nemzetközi, üzletközpontú, de legfőképpen minden elemében rendkívül innovatív – a rendezvény koncepciójának kialakításában, szervezésében és kommunikációjában egyaránt.
Az Alimentaria egyik „specialitása”, hogy az iparágat tematikailag 14 szektorra osztja, Egy vásár, 14 szalon szlogennel. A spanyol élelmiszeripar sikerágazatait reprezentáló „kis kiállítások” közül az Intervin (borok), az Intercarn (húsipar), az Olivaria (olajbogyó, olívaolaj) és a Restaurama (vendéglátó-ipari felszerelések) élvez prioritást – ahogy azt José Antonio Valls (képünkön), az Alimentaria ügyvezetője külön is kiemelte a rendezvény nemzetközi sajtótájékoztatóján.
A 14 szektor
• Multiproducto (vegyes profil, delicatesse)
• Nemzetközi pavilon (itt vannak az ország-standok)
• Expoconser (konzervipar)
• Interpesca (halászat)
• Pabellón Autonómica (spanyol nemzeti pavilon)
• Bioélelmiszerek (Alimentación Ecológica)
• Intervin (borok)
• Olivaria (olajbogyó, olívaolaj)
• Intercarn (húsipar)
• Mundidulce (édesipar)
• Interlact (tejipar)
• Expobebidas (italok)
• Congelexpo (mélyfagyasztott termékek)
• Restaurama (vendéglátóipari felszerelések)
Az érdeklődő magyar cégek a kiállítás szervezését Magyarországon kizárólagosan végző Mac-Line Hungary Kft.-hez (ka@macline.hu) fordulhatnak. Nemcsak az önállóan megjelenni kívánó vállalkozások számára javasoljuk a regisztrációt (az igen magas kiállítói díjtételek miatt vélhetően erre keveseknek van lehetőségük), hanem a más, hasonló profilú, hazai cégekkel közös standon megjelenni kész érdeklődőket is arra biztatjuk, hogy szándékukat jelezzék a Kft. felé, hiszen közösen gazdaságosabban jelenhetnek meg, valamint még az sem kizárt, hogy a közös magyar megjelenés állami támogatásáról 2014 elején pozitív döntés születik.
(folytatjuk)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >Önelfogadásról, önfelszabadításról és a hétköznapok ajándékáról – Együtt okosodtunk! (Business Days 2024 2. rész)
A Business Days pénteki napja az egész heti megfeszített figyelem…
Tovább olvasom >