Áldomás: új magyar prémium élelmiszermárka hódíthatja meg a külpiacokat
Áldomás néven új magyar prémium kategóriás élelmiszermárkát hozott létre a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) és a Fenntartható Funkcionális Élelmiszerlánc Terméktanács (FÉLT). A kezdeményezés elsődleges célja, hogy elősegítse a kiváló minőségű hazai élelmiszerek egységes és sikeres külpiaci megjelenését, értékesítését. Az Áldomás termékek a tervek szerint a jövő év első félévében kerülnek a magyar és külföldi boltok polcaira.
A hazai élelmiszeriparnak számos kihívással kell szembenéznie mind a külföldi mind a belföldi értékesítés szempontjából. Mivel hazánk területi adottságai és a termelői szerkezet nem alkalmas arra, hogy nagy mennyiségben állítsunk elő olcsó élelmiszert, a magyar termelők és feldolgozók a kiélezett nemzetközi versenyben a kiváló minőségű és kézműves termékekkel érvényesülhetnek.
Erre válaszul hozta létre a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) és a Fenntartható Funkcionális Élelmiszerlánc Terméktanács (FÉLT) az Áldomás nevű ernyőmárkát. Ennek célja, hogy a kis, kézműves és a nagy volumenben előállító termelők magas hozzáadott értékű, prémium kategóriás termékei egy egységes márkaarculattal jelenhessenek meg itthon és a külpiacokon egyaránt.
Egészségmegőrző élelmiszerek
Az Áldomás másik fontos célja, hogy a hazai fogyasztók széles körében népszerűsítse az egészségtudatos táplálkozást. Éppen ezért a portfolióban szereplő termékek bizonyítottan pozitív élettani hatással rendelkeznek, így segítik az egészségmegőrzést. Ezzel összefüggő fontos közvetett cél az általános egészségi állapot javítása. A kezdeményezéshez első körben 15 termelő és feldolgozó csatlakozott összesen 18 termékkel.
„Az Áldomás révén a termelők előtt új piaci csatornák nyílnak meg, illetve első kézből tehetnek szert termékfejlesztési és külpiaci információkra, valamint növelhetik az értékesítési biztonságot. Az egységes ernyőmárka elősegíti a termelési integrációt és új, minőségi árualapot képez, míg a fogyasztók számára kiváló minőségű, ellenőrzött forrásból származó magyar élelmiszereket nyújt, melyek hozzájárulnak az általános egészségi állapot javulásához. Az Áldomás ernyőmárkához üzemmérettől függetlenül csatlakozhatnak a cégek, termelők, amennyiben a minőségi követelményeknek megfelelnek” – hívta fel a figyelmet Ducsai-Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója.
Szigorú minősítési folyamat
Az Áldomás márkához egy védjegy is kapcsolódik, melynek használatához szigorú követelményrendszernek kell megfelelni, ami egyúttal biztosítja a termékek versenyképességét és megfelelő minőségét is. Alapkövetelmény a GMO mentesség a teljes termelési láncban, a mesterséges, szintetikus anyagok, illetve az ízfokozó adalékanyagok használatának mellőzése. Ezáltal garantálható, hogy az egységes márkajelzést és védjegyet bizonyítottan pozitív élettani hatású, ellenőrzött, szigorú minősítési rendszeren keresztül ment, kizárólag egészséges összetevőket tartalmazó élelmiszerek kaphatják meg.
Kapcsolódó cikkeink
Szorosabb gazdasági és turisztikai partnerségre számíthatunk Montenegróval
Montenegró Magyarország számára kiemelten fontos partner, és a magyar kormány…
Tovább olvasom >Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a külkereskedelem?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >Zöld fordulatra” van szükség az élelmiszerbiztonság területén
Az egészséges és biztonságos élelmiszerek, a GMO-mentesség fenntartása, valamint az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >