Aldi Süd húshűtőiben az állattartási forma kerül a középpontba
Az Aldi Süd az első nagy élelmiszer-kiskereskedelmi lánc Németországban, amely a frisshús-kínálatát nem az állatfajok, hanem az állattartási formák szerint rendezi el üzleteiben.
A lépés célja, a vásárlóknak megkönnyíteni a különbségtételt a hagyományos termékek és az állatjóléti szempontból kedvezőbb forrásból származó húsok között – írja a Lebensmittelpraxis.
A diszkontlánc három színkódolt szekciót alakít ki: a kék szín a hagyományos, 1-es és 2-es tartási formából származó húsokat jelöli, a zöld a magasabb, 3-as, 4-es és 5-ös kategóriába tartozó termékeket és a darált húst, míg a piros szín az akciós árukat mutatja. A cég célja, hogy 2030-ra kizárólag a magasabb állattartási formákból származó friss húst, tejet, valamint hűtött húskészítményeket és felvágottakat kínáljon.
Az Aldi Süd már teljesen átállt a magasabb tartási formákra a tej, pulyka- és marhahús esetében, és nem árul többé 1-es kategóriájú felvágottat sem. A boltok normál hűtőpultjain is jól látható jelölésekkel – például mennyezeti hirdetőtáblákkal és mágneses fóliákkal – hívják fel a figyelmet a kedvezőbb tartási formákból származó termékekre.
A bonni egyetem agrár- és élelmiszergazdasági kutatócsoportja független tanulmányban kíséri figyelemmel a kezdeményezést. Az átállás várhatóan 2025 július közepéig zárul le.
Kapcsolódó cikkeink
Nem a piac vezérli elsősorban a zöld vállalati döntéseket itthon
A hazai vállalatok fenntarthatósági stratégiáit és beruházásait legerősebben nem piaci…
Tovább olvasom >Európa éléskamrája sivataggá válhat
Spanyolország mára Európa vezető zöldség- és gyümölcstermelője lett, de agrársikereit…
Tovább olvasom >Tíz év alatt megduplázódott az eper ára
Míg 2015-ben még 3,94 eurót kellett fizetni egy kilogramm hazai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >Csatlakozik a Bonafarm Csoporthoz Szautner Péter
A Bonafarm Csoport vezérigazgató-helyetteseként és csoport stratégiai igazgatóként folytatja pályafutását…
Tovább olvasom >