Aldi Süd húshűtőiben az állattartási forma kerül a középpontba
Az Aldi Süd az első nagy élelmiszer-kiskereskedelmi lánc Németországban, amely a frisshús-kínálatát nem az állatfajok, hanem az állattartási formák szerint rendezi el üzleteiben.
A lépés célja, a vásárlóknak megkönnyíteni a különbségtételt a hagyományos termékek és az állatjóléti szempontból kedvezőbb forrásból származó húsok között – írja a Lebensmittelpraxis.
A diszkontlánc három színkódolt szekciót alakít ki: a kék szín a hagyományos, 1-es és 2-es tartási formából származó húsokat jelöli, a zöld a magasabb, 3-as, 4-es és 5-ös kategóriába tartozó termékeket és a darált húst, míg a piros szín az akciós árukat mutatja. A cég célja, hogy 2030-ra kizárólag a magasabb állattartási formákból származó friss húst, tejet, valamint hűtött húskészítményeket és felvágottakat kínáljon.
Az Aldi Süd már teljesen átállt a magasabb tartási formákra a tej, pulyka- és marhahús esetében, és nem árul többé 1-es kategóriájú felvágottat sem. A boltok normál hűtőpultjain is jól látható jelölésekkel – például mennyezeti hirdetőtáblákkal és mágneses fóliákkal – hívják fel a figyelmet a kedvezőbb tartási formákból származó termékekre.
A bonni egyetem agrár- és élelmiszergazdasági kutatócsoportja független tanulmányban kíséri figyelemmel a kezdeményezést. Az átállás várhatóan 2025 július közepéig zárul le.
Kapcsolódó cikkeink
Zöld minimum javaslatcsomagot dolgozott ki az ÉVOSZ
Az ÉVOSZ Fenntarthatósági Tagozata „Zöld minimum” néven jegyzett javaslatcsomagot dolgozott…
Tovább olvasom >A Ferrero alapanyagainak már 90%-a visszakövethető
Jelentős előrelépésről számolt be a Ferrero Csoport 16. Fenntarthatósági jelentésében…
Tovább olvasom >A magyar fogyasztók továbbra is árérzékenyek, de egyre fontosabb a környezetvédelem
A PENNY évek óta következetesen vezet be olyan fenntartható megoldásokat,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >