Aldi Süd húshűtőiben az állattartási forma kerül a középpontba
Az Aldi Süd az első nagy élelmiszer-kiskereskedelmi lánc Németországban, amely a frisshús-kínálatát nem az állatfajok, hanem az állattartási formák szerint rendezi el üzleteiben.
A lépés célja, a vásárlóknak megkönnyíteni a különbségtételt a hagyományos termékek és az állatjóléti szempontból kedvezőbb forrásból származó húsok között – írja a Lebensmittelpraxis.
A diszkontlánc három színkódolt szekciót alakít ki: a kék szín a hagyományos, 1-es és 2-es tartási formából származó húsokat jelöli, a zöld a magasabb, 3-as, 4-es és 5-ös kategóriába tartozó termékeket és a darált húst, míg a piros szín az akciós árukat mutatja. A cég célja, hogy 2030-ra kizárólag a magasabb állattartási formákból származó friss húst, tejet, valamint hűtött húskészítményeket és felvágottakat kínáljon.
Az Aldi Süd már teljesen átállt a magasabb tartási formákra a tej, pulyka- és marhahús esetében, és nem árul többé 1-es kategóriájú felvágottat sem. A boltok normál hűtőpultjain is jól látható jelölésekkel – például mennyezeti hirdetőtáblákkal és mágneses fóliákkal – hívják fel a figyelmet a kedvezőbb tartási formákból származó termékekre.
A bonni egyetem agrár- és élelmiszergazdasági kutatócsoportja független tanulmányban kíséri figyelemmel a kezdeményezést. Az átállás várhatóan 2025 július közepéig zárul le.
Kapcsolódó cikkeink
ESG-kérdőív vár a nagyobb hiteligénylő cégekre júliustól
2025. július 1-jétől új ESG-adatszolgáltatási kötelezettség lép életbe a vállalati hitelfelvevők…
Tovább olvasom >A fenntarthatóság elmaradt, a kibocsátás visszatért – újra emelkedik az európai légiközlekedés klímahatása
Bár a koronavírus-járvány első hulláma után az európai légitársaságok sorra…
Tovább olvasom >Zöldülő tányérok és poharak
A növényi termékek nemcsak egy meghatározott célcsoportnak szólnak, hanem egyre…
Tovább olvasom >További cikkeink
Üzlet, innováció, kapcsolatépítés: FRUIT LOGISTICA
Töretlen lendülettel és minden eddiginél pozitívabb visszajelzésekkel zárult a világ…
Tovább olvasom >Tartózkodnak a keresztárazástól az üzletek – de a kormány továbbra is figyel
Gerlaki Bence, a Nemzetgazdasági Minisztérium adóügyekért, fogyasztóvédelemért és kereskedelemért felelős…
Tovább olvasom >Ez már tényleg bőrre megy!
A testápolási szektorban az elmúlt időszakban az innováció és a…
Tovább olvasom >