Alakulóban – interjú Csíki Sándorral, a Médiabizottság elnökével

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 05. 20. 11:24

Az ipartestület médiastratégiájáról, jövőbeli elképzeléseiről Csíki Sándort, a Médiabizottság elnökét kérdeztük.

Mikor lesz konkrét médiaterve az Ipartestületnek?

Cs. S.: – Az MVI vezetése a szakma elismert szakembereiből áll, akik vállalkozásaik gondos gazdái is egyben, így a vezetőséget nagy gyakorlati tapasztalat és a felhalmozott tudás jellemzi. A munka során erős egyéniségek ütköztetik véleményüket, ami esélyt nyújt a jó eredményre. Egyelőre korai még letisztult és konkrét akciótervekről beszélni, ám dolgozunk rajta. A jelenlegi munka első és legfontosabb eleme honlapunk új szellemű és szemléletű megújítása. Minthogy az MVI korábbi médiatevékenysége főként a sajtóval való kapcsolatból állt, az alapokról kell építkezni. Így sok minden menet közben alakul ki, ám az bizonyos, hogy hosszabb távon a nyomtatott média jelenléte mellett az internetes megjelenések válnak hangsúlyossá, amivel egyfajta közvetlenség is biztosítható lesz.


Milyen eszközök állnak rendelkezésedre céljaid eléréséhez, mi az, ami hiányzik?

Cs. S.: – Számos lehetőség a rendelkezésünkre áll, viszont eszköz – a realitásokat tekintve – talán kevésbé. Elmondhatjuk, s egyre inkább elmondjuk a véleményünket, hiszen tisztségviselőinket gyakran keresi meg a média. Ám ez le is fedi a – mi oldalunkról szemlélve – passzív lehetőségek körét, amelyek jobb felhasználásában is előre kell lépnünk. Az országos szervezet kommunikációs munkáját (és valljuk be, ehhez hozzátartozik egy új tagság toborzása is) térben és időben is kiegyensúlyozottá kell tennünk, ami nem kis feladat. Ez a tagság korábbinál nagyobb aktivitását is feltételezi. Visszatérve a sajtóra: néhány hónapja már aktívan működik a szervezet új titkársága is, ami ugyancsak eszközt és segítséget jelent a napi munkában.

Mennyiben kreatív a Médiabizottság munkája?

Cs. S.: – A forgatókönyv időről időre változó méretű részét kétségtelenül az élet írja majd. De egyértelműnek látszik, hogy eszközrendszerünk fejlesztésének ebben a szakaszában, és többnyire később is, a saját kreativitásunkra kell támaszkodnunk. Az MVI vezetésének – és reméljük, mihamarabb aktív tagjainak – ötleteire is természetes módon szükségünk lesz. A tagság bevonását illetően, a személyes kapcsolattartáson túl, a készülő új honlapban bízok elsősorban.

Mikortól kérhetnek segítséget médiaügyekben az egyes ipartestületi tagok?

Cs. S.: – A kérdés olyan irányú aktivitást jelöl meg, amelyre eddig még nem vetődött figyelem, ám hosszabb távon ezt is elvárhatja tőlünk a tagság. A testület tagjai egyébként társadalmi munkában segítik az MVI-t, és marketing- és/vagy kommunikációs terveket sem készíthetnek a segítséget kérők helyett. A kérdésfelvetésre válaszolva érdemes azonban elgondolkodni egy olyan konstrukción is, ami az ipartestület jogi és pénzügyi tevékenységét illetően már szerepel a tervek között, s lényege, hogy a részletes elemző, tervező, esetleg végrehajtó munkát – ha igényként felvetődik – ingyenesen mi közvetítsük az ipartestület tagjainak.

Kapcsolódó cikkeink