Alacsonyabb söreladások mellett növelte bevételét a Heineken
Bevételének harmadik negyedévi növekedéséről számolt be szerdán a Heineken holland söripari csoport, értékesítési volumene csökkenése ellenére.
A Heineken Holding N.V. nemzetközi söripari csoport hollandiai holdingja a harmadik negyedévben 9,6 milliárd euró értékesítési árbevételre tett szert, 2,0 százalékkal többre az egy évvel korábbinál. Egyszeri tételekkel és árfolyamhatással kiigazított bevétele 4,5 százalékkal nőtt 8,01 milliárd euróra.
Az értékesített volumen 63,2 millió hektoliter volt a harmadik negyedévben, 5,4 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál, összehasonlítható alapon pedig 4,2 százalékkal kevesebb.
A Heineken idei első kilenc havi bevétele 27,04 milliárd euró volt, 4,7 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Egyszeri tételektől megszűrve 22,52 milliárd euró bevételre tett szert 5,8 százalékos növekedéssel.
Az év első kilenc hónapjában a Heineken 183,3 millió hektoliter sört értékesített, 5,4 százalékkal kevesebbet, mint egy éve, összehasonlítható alapon pedig 5,1 százalékkal kevesebbet.
Az értékesítési volumen csökkenését a vietnami piac forgalmának visszaesésével és az orosz piac elhagyásával magyarázza a Heineken.
A Heineken N.V. 2023 első kilenc hónapjára vonatkozó nettó nyeresége 1,924 milliárd euró volt, szemben a 2022 első kilenc havi 2,199 milliárd euróval. A cég nyereségére egyszeri hatással volt az oroszországi kivonulás valamint a Vrumona eladásából származó bevétel.
Kapcsolódó cikkeink
A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >Tavaly 20,9 millió hektoliter sört főztek a cseh sörgyárak
Tavaly 20,9 millió hektoliter sört főztek a csehországi sörgyárak, ami…
Tovább olvasom >Házisörfőzők Nemzetközi Versenye szombaton a Főzdeparkban
Ingyenes programok, főzdetúrák és kilenc ország legjobb házisörei várják az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Továbbra is a határon: májusban is lassult a feldolgozóipari növekedés
A Beszerzési Menedzser Index (BMI) 2025 májusában épphogy a bővülési…
Tovább olvasom >Tízmilliárdos kerettel indul újra a Magyar Falu Program – július 2-tól pályázhatnak az ötezer fő alatti települések
Tízmilliárd forintos keretösszeggel indul újra a Magyar Falu Program legújabb…
Tovább olvasom >