Alacsonyabb árak a vevőknek, magasabb bérek a munkavállalóknak, több megrendelés a magyar beszállítóknak – Így támogatja Magyarországot az ALDI
A magyar lakosságot támogató, az inflációt mérséklő árcsökkentések jellemezték az ALDI-nál a 2023-as évet. A 15. magyarországi születésnapját tavaly ünneplő cég számos fejlesztést folytatott, illetve innovációt is bevezetett, amelyek gazdagabb választékot eredményeznek.
– Melyek voltak a cég életében a tavalyi év legfontosabb eseményei, változásai?
– Az ALDI-nál 2023-ban is a vásárlók magas színvonalú kiszolgálása állt a fókuszban, az áruházlánc pedig számos esetben elsőként csökkentette árait annak érdekében, hogy a magyar fogyasztók kedvezőbb áron jussanak hozzá az alapvető élelmiszerekhez. Az ALDI tavaly is kiemelt figyelmet fordított a partnereire; egyrészt tovább bővítette hazai beszállítói körét, másrészt megerősítette 2021-ben tett vállalását – amit a hazai piacon egyedülálló módon azóta is változatlanul tart: kizárólag magyar forrásból származó friss húst kínál állandó szortimentjében, 69 alapvető tejterméke is csak magyar tejből, honi feldolgozónál készül, és a tojást is csak magyar forrásból szerzi be. A stabil belföldi piac mellett exportlehetőségeket is nyújt a vállalat – 2023-ban is bővült az ALDI nemzetközi hálózatában megjelenő magyar termékek száma. „Kihívásokkal teli, de a fejlődésre lehetőséget biztosító környezetben ünnepeltük 15. magyarországi születésnapunkat. A vásárlók számára alacsonyabb árakat, munkatársaink számára magasabb béreket, beszállítóink számára újabb megrendeléseket biztosítottunk, miközben újabb beruházásokat indítottunk, munkahelyeket hoztunk létre és bővítettük fenntarthatósági lépéseink gazdag sorát” – értékeli az elmúlt évet Bernhard Haider, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója.
– Hogyan alakult az elmúlt év számokban, és az mennyire esett egybe várakozásaitokkal?
– Másfél évtized alatt az ALDI következetesen építette és építi magyarországi üzlethálózatát, és mára a 19 vármegyében és Budapesten összesen 176 áruházzal várja a vásárlókat. Az országos lefedettséget biztosító fejlesztésekhez a diszkontlánc eddig összesen közel 260 milliárd forintnyi beruházást hajtott végre Magyarországon. „A nagyobb választék biztosítása érdekében közel 3 milliárd forintból új, modern frisshús-hűtőket vezettünk be, amelyek révén nagyobb lesz húskínálatunk” – ismerteti Bernhard Haider a beruházásokat. A vállalat a hústermékek területén végzett beruházásait és munkáját az Év Boltja versenyen a zsűri az Év Friss Hús Kereskedője címmel díjazta. Az ALDI International IT Services Kft. tavaly megnyitotta harmadik hazai IT-szolgáltató központját, így Budapest és Pécs mellett immár Debrecenben is újabb munkahelyeket hozott létre. „Számunkra egyik legnagyobb érték az ember. Mintegy 6000 hazai munkavállalónknak idén egységesen 12%-os béremeléssel fejeztük ki elismerésünket munkájuk iránt. Transzparens HR-politikánknak is köszönhetően a Randstad kutatása alapján az ALDI lett Magyarország legismertebb munkáltatója, ami rendkívüli büszkeséggel tölt el” – mondja Bernhard Haider.
– Az idei, újra kihívásos évben milyen terveitek vannak?
– Idén további egységekkel bővül az ALDI hálózata, és egyéb újdonságokra is számíthatnak a vásárlók. A vállalat az E.ON-nal közösen tavaly négy ultragyors elektromosautó-töltőállomást adott át, amit számos újabb fog követni. Az ALDI Travelnél a tavalyi rekordév után az idei év első hónapjaiban harmadával több volt a foglalás, és idén még gazdagabb lesz a kínálat. „2024-ben is jelentős beruházásokat folytatunk, hogy a vásárlóink számára még kedvezőbb árakat biztosítsunk, és újabb, zömében hazai forrásból származó termékekkel bővítsük választékunkat, miközben innovatív fenntarthatósági lépéseket teszünk” – összegzi az idei terveket Bernhard Haider. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: továbbra is alacsony szinten az infláció
Az infláció az előzetes kormányzati jelzéseknek megfelelően kedvező, alacsony szinten…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >