Alacsony a fogyasztók kiskereskedelembe vetett digitális bizalma
Tízből legfeljebb egy fogyasztó nyilatkozott úgy, hogy kellően megbízik a kiskereskedőkben ahhoz, hogy megossza velük személyes adatait – derül ki a Thales globális technológiai és biztonsági szolgáltató 2024 Thales Digital Trust Index című tanulmányából. A jelentés bemutatja, mely ágazatok élvezik leginkább a fogyasztók digitális bizalmát.
A banki (44%), az egészségügyi (41%) és a kormányzati szolgáltatások (37%) bizonyultak a három legnagyobb bizalomra érdemes szegmensnek, amelyeket a biztosítás (24%) és az oktatás (18%) követett a rangsorban. A kiskereskedelem és a vendéglátás egyaránt 8%-on állt, ami a fogyasztók bizalmának jelentős hiányát jelzi.
A több mint 12400 fogyasztó körében végzett felmérés során 89% mondta azt, hogy hajlandó megosztani adatait a szervezetekkel bizonyos nem alkuképes feltételek mellett. Több mint négyötödük (87%) elvár valamilyen szintű adatvédelemhez kapcsolódó jogot azoktól a vállalatoktól, amelyekkel online kapcsolatba lép. Legfőképpen tájékoztatást kívánnak kapni személyes adataik gyűjtéséről (55%), illetve jogot követelnek maguknak személyes adataik törléséhez (53%).
A fogyasztók több mint negyede (29%) mondta, hogy az elmúlt 12 hónapban azért fordult el egy márkától, mert az túl sok személyes adatot kért. Több mint egynegyedük (26%) pedig azért, mert aggódott személyes adatainak felhasználási módja miatt.
– Az online interakciók sikere a bizalom és a felhasználói élmény közötti kapcsolatra épül – mondta el Danny de Vreeze, a Thales személyazonosság- és hozzáférés-menedzsmentért felelős alelnöke. – A feladat egyértelmű: a szervezeteknek megingathatatlanul el kell köteleződniük mind az adatbiztonság, mind a felhasználói élmény iránt, mert csak így építhetnek olyan jövőt, ahol a bizalom teszi lehetővé a digitális interakciókat.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Több tájékoztatás kell az ESG-előírásokról a magyar kkv-k számára
Bár az idei évben bevezetett ESG szabályozás egyelőre csak a…
Tovább olvasom >AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >Teljesítőképességük határára értek a fogyasztók – The RRD CPG + Grocery Consumer Report
A gazdasági nyomás fokozódásával a vásárlók egyre inkább az ár-érték…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >