Alacsony a fogyasztók kiskereskedelembe vetett digitális bizalma
Tízből legfeljebb egy fogyasztó nyilatkozott úgy, hogy kellően megbízik a kiskereskedőkben ahhoz, hogy megossza velük személyes adatait – derül ki a Thales globális technológiai és biztonsági szolgáltató 2024 Thales Digital Trust Index című tanulmányából. A jelentés bemutatja, mely ágazatok élvezik leginkább a fogyasztók digitális bizalmát.
A banki (44%), az egészségügyi (41%) és a kormányzati szolgáltatások (37%) bizonyultak a három legnagyobb bizalomra érdemes szegmensnek, amelyeket a biztosítás (24%) és az oktatás (18%) követett a rangsorban. A kiskereskedelem és a vendéglátás egyaránt 8%-on állt, ami a fogyasztók bizalmának jelentős hiányát jelzi.
A több mint 12400 fogyasztó körében végzett felmérés során 89% mondta azt, hogy hajlandó megosztani adatait a szervezetekkel bizonyos nem alkuképes feltételek mellett. Több mint négyötödük (87%) elvár valamilyen szintű adatvédelemhez kapcsolódó jogot azoktól a vállalatoktól, amelyekkel online kapcsolatba lép. Legfőképpen tájékoztatást kívánnak kapni személyes adataik gyűjtéséről (55%), illetve jogot követelnek maguknak személyes adataik törléséhez (53%).
A fogyasztók több mint negyede (29%) mondta, hogy az elmúlt 12 hónapban azért fordult el egy márkától, mert az túl sok személyes adatot kért. Több mint egynegyedük (26%) pedig azért, mert aggódott személyes adatainak felhasználási módja miatt.
– Az online interakciók sikere a bizalom és a felhasználói élmény közötti kapcsolatra épül – mondta el Danny de Vreeze, a Thales személyazonosság- és hozzáférés-menedzsmentért felelős alelnöke. – A feladat egyértelmű: a szervezeteknek megingathatatlanul el kell köteleződniük mind az adatbiztonság, mind a felhasználói élmény iránt, mert csak így építhetnek olyan jövőt, ahol a bizalom teszi lehetővé a digitális interakciókat.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Erősödik a kiskereskedelem: de hol mennyit keresnek és költenek a magyarok?
A magyar kiskereskedelem fokozatosan erősödik, de az adatok szerint még…
Tovább olvasom >Közel 6 milliárd euró bírság a GDPR óta
2024-ben az uniós adatvédelmi hatóságok összesen 1,2 milliárd euró bírságot…
Tovább olvasom >Mindent elhisznek a fiatalok a mesterséges intelligenciának
A Z generációs fiatalok körében szinte mindenki használja a mesterséges…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >