Alacsony a fogyasztók kiskereskedelembe vetett digitális bizalma
Tízből legfeljebb egy fogyasztó nyilatkozott úgy, hogy kellően megbízik a kiskereskedőkben ahhoz, hogy megossza velük személyes adatait – derül ki a Thales globális technológiai és biztonsági szolgáltató 2024 Thales Digital Trust Index című tanulmányából. A jelentés bemutatja, mely ágazatok élvezik leginkább a fogyasztók digitális bizalmát.
A banki (44%), az egészségügyi (41%) és a kormányzati szolgáltatások (37%) bizonyultak a három legnagyobb bizalomra érdemes szegmensnek, amelyeket a biztosítás (24%) és az oktatás (18%) követett a rangsorban. A kiskereskedelem és a vendéglátás egyaránt 8%-on állt, ami a fogyasztók bizalmának jelentős hiányát jelzi.
A több mint 12400 fogyasztó körében végzett felmérés során 89% mondta azt, hogy hajlandó megosztani adatait a szervezetekkel bizonyos nem alkuképes feltételek mellett. Több mint négyötödük (87%) elvár valamilyen szintű adatvédelemhez kapcsolódó jogot azoktól a vállalatoktól, amelyekkel online kapcsolatba lép. Legfőképpen tájékoztatást kívánnak kapni személyes adataik gyűjtéséről (55%), illetve jogot követelnek maguknak személyes adataik törléséhez (53%).
A fogyasztók több mint negyede (29%) mondta, hogy az elmúlt 12 hónapban azért fordult el egy márkától, mert az túl sok személyes adatot kért. Több mint egynegyedük (26%) pedig azért, mert aggódott személyes adatainak felhasználási módja miatt.
– Az online interakciók sikere a bizalom és a felhasználói élmény közötti kapcsolatra épül – mondta el Danny de Vreeze, a Thales személyazonosság- és hozzáférés-menedzsmentért felelős alelnöke. – A feladat egyértelmű: a szervezeteknek megingathatatlanul el kell köteleződniük mind az adatbiztonság, mind a felhasználói élmény iránt, mert csak így építhetnek olyan jövőt, ahol a bizalom teszi lehetővé a digitális interakciókat.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Véget ért a Biokultúra napja – Minden eddiginél nagyobb támogatásokról beszélt az államtitkár
Minden korábbinál nagyobb előnyöket kapnak azon termelők, akik az ökológiai…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >