Alacsony a fogyasztók kiskereskedelembe vetett digitális bizalma
Tízből legfeljebb egy fogyasztó nyilatkozott úgy, hogy kellően megbízik a kiskereskedőkben ahhoz, hogy megossza velük személyes adatait – derül ki a Thales globális technológiai és biztonsági szolgáltató 2024 Thales Digital Trust Index című tanulmányából. A jelentés bemutatja, mely ágazatok élvezik leginkább a fogyasztók digitális bizalmát.
A banki (44%), az egészségügyi (41%) és a kormányzati szolgáltatások (37%) bizonyultak a három legnagyobb bizalomra érdemes szegmensnek, amelyeket a biztosítás (24%) és az oktatás (18%) követett a rangsorban. A kiskereskedelem és a vendéglátás egyaránt 8%-on állt, ami a fogyasztók bizalmának jelentős hiányát jelzi.
A több mint 12400 fogyasztó körében végzett felmérés során 89% mondta azt, hogy hajlandó megosztani adatait a szervezetekkel bizonyos nem alkuképes feltételek mellett. Több mint négyötödük (87%) elvár valamilyen szintű adatvédelemhez kapcsolódó jogot azoktól a vállalatoktól, amelyekkel online kapcsolatba lép. Legfőképpen tájékoztatást kívánnak kapni személyes adataik gyűjtéséről (55%), illetve jogot követelnek maguknak személyes adataik törléséhez (53%).
A fogyasztók több mint negyede (29%) mondta, hogy az elmúlt 12 hónapban azért fordult el egy márkától, mert az túl sok személyes adatot kért. Több mint egynegyedük (26%) pedig azért, mert aggódott személyes adatainak felhasználási módja miatt.
– Az online interakciók sikere a bizalom és a felhasználói élmény közötti kapcsolatra épül – mondta el Danny de Vreeze, a Thales személyazonosság- és hozzáférés-menedzsmentért felelős alelnöke. – A feladat egyértelmű: a szervezeteknek megingathatatlanul el kell köteleződniük mind az adatbiztonság, mind a felhasználói élmény iránt, mert csak így építhetnek olyan jövőt, ahol a bizalom teszi lehetővé a digitális interakciókat.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Főként termékkeresésre használják a generatív AI-t
A generatív mesterséges intelligencia (AI) egyre népszerűbb a vásárlók körében,…
Tovább olvasom >SPAR Group: növekszik az AI elfogadottsága a kiskereskedelemben
Egyre nagyobb teret nyer a kiskereskedelmi környezetben a mesterséges intelligencia,…
Tovább olvasom >Meglepően jól sikerült a január a kiskereskedelemben
A gyenge évzáráshoz képest 2,2%-kal nőtt a kiskereskedelmi forgalom, ami…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >