Akvizíciókkal igyekszik piaci pozícóját erősíteni a Kaufland Németországban
Öt Globus hipermarket felvásárlásával növeli vezető szerepét a Kaufland a németországi hipermarket-csatornában, ahol vezető pozíciója ellenére nyomás nehezedik rá. Ám nem ő az egyetlen: a diszkontok és a szupermarketek közötti árharc minden piaci szereplőt nyomaszt.

Folyamatosan terjeszkedik a Kaufland Németországban
Tovább erősíti pozícióját a német piacon a Kaufland azzal, hogy megállapodott a rivális Globusszal öt németországi Globus hipermarket megvásárlásáról. Az ügylet a német szövetségi kartellhivatal és az érintett telephelyek bérbeadóinak jóváhagyására vár. A Globus a döntést az érintett üzletek „gazdasági hatékonyságának hiányával” indokolja.
A Kaufland Tavaly becslések szerint 6,6%-kal 21 milliárd euróra növelte nettó árbevételét Németországban. Az évfordulón az üzletportfólió több mint 770 lokációt foglalt magában, beleértve a Metro AG által eladott 100 Real hipermarketet is. A hálózat jövőre további 20 Real áruházzal bővülhet.
Az értékesítési csatornában jellemző dominanciája ellenére a Kaufland igyekszik a nyereséges növekedés módját megtalálni azon a hazai piacon, amelyet a diszkontok és a nagy szupermarketek közötti árháború jellemez. A jövő év elejétől a kereskedő az Agecore kereskedelmi szövetséghez csatlakozik, melynek jelenlegi tagjai között megtalálható a belga Colruyt, a svájci Coop, az olasz Conad és a spanyol Eroski. A lépéssel a vállalat célja, hogy növelje a hatékonyságát a nemzetközi márkák értékesítésének területén.
A német élelmiszer-kiskereskedelem meglehetősen koncentrált. A NIQ Tradedimensions szerint a négy legnagyobb németországi élelmiszer-kiskereskedő – az Edeka Csoport, a Rewe Csoport, a Schwarz Csoport (amely a Kauflandból és a Lidl-ből áll) és a két Aldi – együttesen az FMCG-forgalom 76%-át adták 2023-ban. A Kaufland részesedése ebből nem egészen 9 százalék.
A Globus lényegesen kisebb mint a Schwarz Csoporthoz tartozó versenytársa. Tavaly (2023 június végén) a Globus becsült nettó árbevétele 6,5 milliárd euró volt, ami 10,6%-os növekedést jelent, részben a 16 korábbi Real hipermarket felvásárlásának köszönhetően. A Globus 65 nagy alapterületű hipermarketből álló hálózatával tavaly a 8. helyen állt a német FMCG-kiskereskedelmi szektorban. Amiatt azonban, hogy átlagos eladótere több mint 10.000 négyzetméter, a Globus jobban megérzi a megnövekedett költségnyomást – különösen az energia- és a személyzeti kiadások tekintetében –, mint a Kaufland, amely üzleteinek alapterülete többnyire 4.000-5.000 négyzetméter.
A hipermarket-csatornában az újonnan megnyíló üzletek a korábbiaknál mostanság lényegesen kisebbek. Kutatások szerint a 2.500 és 5.000 négyzetméter közötti eladótérrel rendelkező szupermarketek száma Németországban 2021 óta 140-gyel nőtt, míg az 5.000 négyzetméternél nagyobb alapterületű hipermarketek száma 75-tel csökkent.
Kapcsolódó cikkeink
Németországban a vártnál jelentősebben lassult a kiskereskedelmi forgalom növekedése májusban
Az elemzők által becsültnél erőteljesebben lassul a kiskereskedelmi forgalom növekedése…
Tovább olvasom >Az AI és a saját márkák révén nőtt az Eroski nyeresége
A spanyol Eroski kiskereskedelmi lánc a 2025-ös pénzügyi év első…
Tovább olvasom >Több mint kétmilliárd forintos fejlesztéssel bővíti e-töltőhálózatát az E.ON Drive Infrastructure az ALDI-nál
Országszerte megnöveli az elektromosautó-töltőinek teljesítményét az E.ON Drive Infrastructure Hungary…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >