Aktívan kezdi az évet a PLMA
A Saját Márkás Termékgyártók Szövetsége híradása szerint 2021 februárjánban két jelentős online private label eseményre is sor kerül. A Private Label Week Észak Amerikára, a Roundtable konferencia pedig a partneri együttműködésekre fókuszál.
Központban a kiskereskedők
A Private Label Week 2021. február 1-5. között került megrendezésre. Több mint 260 kiskereskedelmi vállalat képviseletében közel 600 döntéshozó regisztrált a sajátmárkás hétre. A nagy amerikai napicikk kereskedők, például a Walmart, az Albertsons, a Costco, a Kroger, a Target, a Walgreens, a CVS és az Aldi beszerzői is meglátogatták a kiállítókat. Néhány fontos európai kiskereskedő, köztük a brit Waitrose, a belga Colruyt és a svájci Migros is regisztrált. A több mint 600 virtuális kiállítók között számos nemzetközi gyártó szerepelt.
A virtuális kiállítás minden napján jelentős szerepet kapott a PLMALive! videóadás. A műsorban vezető kiskereskedelmi láncok döntéshozó képviselői adtak elő az iparág legfrissebb trendjeiről. Ezen a csatornán hirdették ki a PLMA éves amerikai Salute to Excellence Awards sajátmárkás innovációs termékverseny nyerteseit is.
Online kerekasztal
2021. február 17-18-án rendezi szokásos éves kerekasztal konferenciáját a Saját Márkás Termékgyártók Szövetsége. A PLMA idei eseménye segít a taggyártóknak és a kiskereskedőknek megismerni a legújabb trendeket, azonosítani a sajátmárkás lehetőségeket és megérteni a verseny kihívásait. Az előadók között piackutatási szakemberek, kiskereskedelmi vezetők és kereskedelmi újságírók szerepelnek. A folyamatban lévő Covid-19 miatt a 2021-es program online eseményként kerül megrendezésre.
A konferencia alcíme „Now and the Future” (Most és a jövő), amely előre vetíti a témát. A sajátmárka sikereinek mértékét a gyártó és a kiskereskedő közötti, kölcsönösen előnyös partnerség határozza meg. Soha nem volt ilyen fontos a partnerség, mint ezekben a kihívásokkal teli, változó időkben.
Az online előadások során olyan kulcs kérdésekre keresik a válaszokat, mint Mennyire működik jól a partnerség? Hogyan változtatja meg a technológia a vevők és az eladók kapcsolatát? Hogyan tudják fejleszteni üzleti tevékenységüket?
Legyen szó akár egyetlen termékről, vagy akár egy teljes sajátmárkás portfólióról, a partnerség az üzleti együttműködés alapja. A PLMA 2021-es online kerekasztala ambiciózus menetrendet kínál azokról a kérdésekről, amelyeket a kiskereskedőknek és a beszállítóknak egyaránt meg kell érteniük és kezelniük kell a siker érdekében.
Ma és holnap
A konferencia első napján, február 17-én Maria Bogdanova, az Euromonitor vezető kutatója az aktuális globális kiskereskedelmi helyzetet mutatja be, az előző évhez képest jelentős eltérések fényében. A Z generáció sajátosságait, mint a piac legfiatalabb fogyasztói csoportját Richard Cope, a Mintel képviselője ismerteti. A PLMA egy speciális kiskereskedelmi esettanulmányon keresztül a legújabb kihívásokat és lehetőségeket szemlélteti. Chuck Brooks, a kiberbiztonság témájával foglalkozó nemzetközi véleményvezér, azonosítja a felmerülő fenyegetéseket, a legfrissebb kutatásokat és a legfontosabb biztonsági intézkedéseket. Az első nap zárásaként a PLMA olyan iparági szakértőket, gyártókat és kiskereskedőket ültet a kerekasztalhoz, akik valós tapasztalatokkal szolgálnak az előző előadások során felmerülő problémák terén.
A második nap, február 18. teljesen a kiskereskedelem jelenének és jövőjének áttekintésére lett dedikálva. A program szervezését a nagy tekintélyű Institute for Grocery Distribution (IGD, Napicikk disztribúció intézet) vállalta. Az IGD Retail Analysis több mint 400 napicikk kiskereskedő számára nyújt kutatási és elemzési szolgáltatásokat, amelyek több mint 100 piacon működnek. Külön foglalkozássorozat fókuszál a konferencián az e-kereskedelem felgyorsult növekedésére és annak saját márkára gyakorolt hatására, a kiskereskedelmi ellátási lánc sérülékenységeire és erősségeire és a fenntarthatóság fontosságára. Paul Staintonnal, az Aldi UK volt ügyvezetőjével készített interjúban megvizsgálják a beszerzés, a termékfejlesztés és a saját márkás marketing bevált gyakorlatait.
Kapcsolódó cikkeink
Támogatják az európai kormányok az alternatív fehérjéket tartalmazó étrendet
A PLMA International összefoglalója szerint több európai ország is támogatja…
Tovább olvasom >Merre tovább, magyar kiskereskedelem? – Jön a RETAIL DAY 2024
A fogyasztói igények változását, a makrogazdasági helyzeten túl, megannyi attribútum…
Tovább olvasom >236,3 milliárd dollárra nőtt a saját márkás eladások értéke 2023-ban
A PLMA 2024-es Private Label Report című jelentése szerint a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a lakosság fogyasztása?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >Gondtalan fogyasztók? Jókora különbségek a középkorúak táborában
Bár az infláció visszahúzódott, a középkorúak jövedelme nem emelkedett jelentősebben,…
Tovább olvasom >18+! Az energiaital után a kóla lesz a következő?
A Magyarországon érvénybe lépő új szabályozás értelmében tilos lesz energiaitalokat…
Tovább olvasom >