Aktív évet zárt a Reál
Egy évértékelő lehet véget nem érő győzelmi jelentés, amely sikerekről, terjeszkedésről, a forgalom növekedéséről és nem utolsósorban a vásárlók megtartásáról szól. A tavalyi év azonban, tudjuk, milyen volt a kereskedelem számára. Ezért célszerűbb szerényen, tisztán és világosan értékelni a mögöttünk hagyott esztendőt – vagyis reálisan, ahogy azt a Reál is teszi.A tavalyi évben számos Reál élelmiszerüzletet nyitottunk Budapesten, ezek közül külön kiemelném a Lurdy Házban működő első Prémium Reál Élelmiszer szupermarketet, de természetesen a vidéki üzletfejlesztések sem maradtak el. Azok eredményeképpen számos településen nyíltak új Reál üzletek, ami mellett nem elhanyagolható a meglévő hálózat fejlesztése, korszerűsítése sem, amivel tovább javítottuk a vásárlás kényelmét és komfortosságát – foglalta össze a 2007-es esztendő történéseit Linczmayer Attila, a Reál Hungária Zrt. marketingvezetője.
Az üzlethálózat forgalmának növelése érdekében a Reál intenzív értékesítésösztönző tevékenységet folytatott végig 2007-ben. A folyamatos akciók mellett különböző egyéb meglepetések várták az üzletekbe látogatókat. Az év folyamán több tízmillió forint értékben találtak gazdára értékes ajándékok és nyeremények sok ezer Reál-vásárló között. Májusban – gyermeknap alkalmával – például egyedi válogatás mese CD-vel kedveskedtek a gyerekeknek, Mikulás alkalmával pedig kirakójátékot kaphattak, de gazdára talált nyolc személyautó és még több ezer különféle értékes nyeremény is.
Emellett szeptember–október során az üzletlánc a saját márkás termékekre alapozva, beszállítóival és vásárlóival karöltve egy karitatív programot is hirdetett – immár ötödik alkalommal –, amelynek keretében beteg gyermekeket segítő alapítványokat támogattak szerte az országban több mint 24 millió forinttal. Linczmayer Attila elmondta: a jövőben is arra törekednek, hogy mindig valami újat nyújtsanak a vásárlóknak, mindig legyen valamilyen aktivitás, amiért érdemes bejönni a Reál üzletekbe, ami túlmutat egy kicsit a napi bevásárláson, színt visz a hétköznapokba.
A tavalyi évre visszatérve a marketingigazgató emlékeztetett rá, hogy az bizony a kereskedelem számára sok szempontból kedvezőtlen volt. A kiskereskedelmi volumen összességében csökkent, az árak, főleg az élelmiszerszektorban jelentősen megemelkedtek. Mindezek ellenére a Reálnak sikerült növelni a forgalmát, aminek pontos mértéke az év végi adatok fényében válik majd ismertté.
A karácsony szintén 2007 elmaradhatatlan kelléke volt, a karácsonyi szezon azonban nem a Reál típusú kényelmi üzleteket érinti elsősorban, ahol a napi bevásárlások zajlanak. Ez nem azt jelenti, hogy nem növekszik a forgalmuk ezen időszak alatt, de jellemzően kevésbé, mint a nagy eladóterületű, vagy például a műszaki üzleteknek, könyvesboltoknak. Az év vége előzetes adatok szerint a várakozásoknak megfelelő volt, az előre jelezhető forgalmi terveket, úgy néz ki, sikerül teljesíteni.
A Reál élelmiszerüzletek száma országosan meghaladja a hatszázat, míg a kisebb ReálPONT hálózat mintegy 1700 tagot számlál. A 2006-os forgalom 312 milliárd volt, a tavalyi remélhetőleg ennél 10-12 milliárddal magasabb lesz.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ünnepi vacsora négy személyre egy csomagban
November 15. és 17. között 150 Tesco áruházban gyűjtik a…
Tovább olvasom >A Konyhafőnök sztárséfjeivel lép partnerségre a Kifli.hu
A Kifli.hu online szupermarket lett az RTL Konyhafőnök című, kulináris…
Tovább olvasom >Magyarországon elsőként szerzett uniós fenntarthatósági hitelesítést a HelloParks Fót csarnoka
A Futureal-csoporthoz tartozó ipari ingatlanfejlesztő HelloParks FT1-es raktárcsarnoka megfelel az…
Tovább olvasom >