Aki válaszol:

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 02. 14. 08:00

Kiss János, Key Account Manager, MONA Hungary
de Gereczné Rudnai Éva, Marketing- és PR-menedzser, MONA Hungary
KJ: Sajnos a válság minden cég életében nagy szerepet játszik, így ez minket sem kerülhetett el. Nagyon fontosnak tartjuk, hogy az említett külső környezeti tényező lereagálására egy jól kidolgozott értékesítési stratégiával rendelkezzünk.
RÉ: A Mona Hungary Kft. legfontosabb erőssége, amely a 2009-es, első válságév legfőbb támogató ereje volt, a vállalat rugalmassága. Ez a rugalmasság egyrészről adódik a vállalat méretéből is, hisz a Mona Hungary Kft. kisvállalati szervezet, de csapattagjai egymással szorosan együttműködő, egymást az üzleti és magánéletben is segítő munkatársak csoportja, megbízható vállalatot alkotva. Vállalatunk küldetése egészséges termékek biztosítása a magyar fogyasztó, az egészséges, illetve egészségtudatos táplálkozás követői számára, egészséges munkahelyi környezetet teremtve, egészséges partneri kapcsolatokat ápolva. A 2009-es év nagyon sok változást hozott számunkra nemcsak makrogazdasági, hanem mikrogazdasági szinten is, hiszen szójatermékeink forgalmazását a Real Nature Kft. vette át. Ennek ellenére terveinket, elképzeléseinket összetartó kis csapatunk 2009-ben is teljesítette, termékpalettánkat a joghurtszegmensben tovább növeltük, s partnereink felé is a lehető legtöbb segítséget megadtuk a számukra is nehéz gazdasági év támasztotta követelmények teljesítésében.
KJ: Termékpolitikánkban mind a saját márkás, mind a márkázott termékek kiemelt figyelmet kapnak. Partnereink árpolitikájához illeszkedve több kategóriában szállítunk saját márkás, elsőáras termékeket, illetve nyertünk el saját márkás tendereket. Az említettek felölelik a snack-, túró-, joghurt- és joghurtital-kategóriákat. 2009. évben bevezettük a magyar piacon a ProX márkanevet, amely rövid idő alatt az ivójoghurtpiac kedvelt márkája lett. Jelenlétünket tovább erősítettük a joghurtszegmensben a NÖM Mix, NÖM Fasten és a NÖM FruFru joghurt és aludttej prémium kategóriás termékek disztribúcióépítésével, fogyasztóink és partnereink elismerésével.
RÉ: Mind saját márkáinkkal, mind márkázott termékeinkkel – Montice, ProX, NÖM Fasten, NÖM FruFru, NÖM Mix – szem előtt tartjuk küldetésünket, az egészséges táplálkozásra lehetőséget kínáló szortiment biztosítását a magyar fogyasztók számára is. Termékeink forgalmazása során a legkorszerűbb csomagolástechnikai fejlesztések is kifejezésre kerülnek, ivójoghurtjaink a korszerű PET-palack-technológia segítségével kerülnek a gondolákra, s végül a fogyasztók asztalára Európa egyik legkorszerűbb üzeméből, magas gyártási minőségi követelmények mellett.
KJ: Csatornapolitikánkban fontos szerepet kap a partnerspecifikusság, hogy alkalmazkodni tudjunk egy adott lánc igényeihez, hatékony segítséget nyújtva a láncok munkatársai számára is. Számunkra minden fogyasztó fontos, ezért egy széles étlapot kínálunk fel a kereskedelmi láncok számára portfóliónkon keresztül.
RÉ: Mivel kollégáink mindegyike nyitott, globális gondolkodású ember, vállalatunkon belül az információáramlás sokkal hamarabb és hatékonyabban történik, mint más, nagyobb szervezetek esetében. Csapatunk a 2009-es év nehézségeire természetéből adódóan tudott hatékony választ adni, hiszen itt senki sem csak a hatáskörén belüli, a feladatkörével szorosan összefüggő, a pillanatnyi helyzetből adódó feladatokat veszi csak észre, és senki nem megy el szó és tett nélkül elvégzetlen feladat mellett.
KJ: Pontos recept nincs a válság kezelésére, azonban egy megalapozott értékesítési stratégiával,a folyamatok racionális átszervezésével és a cég iránti lojalitással jól vehetőek az akadályok.

Pár­be­széd ro­va­tunk fő cél­ja, hogy ak­tu­á­lis kér­dé­sek­ről kér­dez­zék a szak­ma ne­ves kép­vi­se­lői egy­mást. A kö­vet­ke­ző szám­ban de Gereczné Rudnai Éva te­szi fel kér­dé­sét.

Kapcsolódó cikkeink