”Aki lemarad, az nem lesz ott!” – humoristával edukál a KÉSZ Csoport
Ugyanazon a nyomvonalon megy a víz- és a gázvezeték? Káoszba fulladt a költségtervezés? Rosszkor érkeznek a nyílászárók? Ezek mind olyan hibák egy beruházásnál, amelyek pontos tervezéssel és a BIM-módszertan használatával elkerülhetőek. A KÉSZ Csoport egy humorista segítségével mutatta be, hogyan tudja segíteni a digitalizáció az építőipart.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/07/KESZ-Csoport_BIM_foto.png)
Vannak típushibák az irodáknál is
Klasszikus építkezéssel kapcsolatos hibákat és sztereotípiákat mutat be a KÉSZ Csoport videója Musimbe Dávid Dennis humorista segítségével. A filmben olyan helyzetek kerülnek elő, amelyek a digitalizáció segítségével manapság már könnyűszerrel megelőzhetőek, vagy pedig villámgyorsan kijavíthatóak.
A KÉSZ Csoport célja, hogy a beruházások, és az építőipari vállalatok mindennapi működése során egyre fontosabb szerepet betöltő, úgynevezett BIM-módszertant mutassa be humoros, és a laikusok számára is érthető formában.
„A BIM-módszertan (Building Information Management) egyre inkább megkerülhetetlen az építőiparban, ugyanakkor sokaknak fejtörést okoz a kezdetekben, hiszen egy nehezen megfogható, és még annál is komplexebb szemléletmódról van szó. Cégcsoporton belül régóta foglalkozunk azzal, hogy kollégáinkat edukáljuk ebben a témában, azonban nem mindennapi videónkkal szerettük volna ezt az elsőre bonyolultnak tűnő szemléletmódot rendhagyó módon a laikusok számára is érthetően, ugyanakkor szórakoztatóan bemutatni. A videóban a BIM előtti, sok esetben nehézkesen követhető részfeladatokat, és a BIM megjelenésének köszönhető tervezhetőbb és hatékonyabb működést állítjuk szembe egymással. A szakértők számára azért szórakoztató, mert bizonyára találkoztak már a múltban hasonló helyzetekkel, a laikusok számára pedig azért, mert egy humorista szájából elhangzó ilyen jellegű bemutató még a hozzá nem értőket is megnevetteti, legalábbis bízunk benne ”
– mondta Zima Tímea, a KÉSZ Csoport marketingkommunikációs vezetője.
Alapvetően így tudnánk elmagyarázni a BIM lényegét: a BIM az építmények megvalósítását támogatja egy virtuális épületmodell segítségével. Tulajdonképpen szoftverek és alkalmazások sokaságáról van szó, amelyek egymásnak szolgáltatnak adatot, és képesek rendszerezetten tárolni és megjeleníteni azokat. A BIM szemléletmód és a BIM modellek nagy előnye a hatékonyságnövelés és – többek között a videóban bemutatott – hibák megelőzésének lehetősége a tervezés, gyártás és kivitelezés előtt és közben is. A BIM-modellek valós idejű adatokat tartalmaznak, így többek között egyértelműbbek lesznek a műszaki követelmények, és kiszámíthatóbbakká válnak a költségek is. Átláthatóan és naprakészen lehet követni a beruházások aktuális státuszát.
A KÉSZ Csoport célja, hogy a BIM-módszertan hazai iparági úttörőjeként cégcsoport szinten használja ezt a metodikát, ezzel pedig lényegesen növelni tudja a versenyképességét.
A BIM-módszertant szórakoztató formában bemutató videó itt érhető el: https://www.youtube.com/watch?v=y-dB8wIkFus
Kapcsolódó cikkeink
Új marketing- és vállalati kommunikációs vezető a KÉSZ Csoportnál
Benedikt Károly marketing- és vállalati kommunikációs igazgatóként csatlakozott az egyik…
Tovább olvasom >“Franco sportos. Legyél te is frankó!” üzenettel indítja az évet és ösztönöz életmódváltásra a BioTechUSA
Európa egyik legnagyobb étrendkiegészítő és speciális élelmiszer gyártó- és forgalmazójaként…
Tovább olvasom >Új kommunikációs kampányt indít a dm – A dm bátorít, hogy #egészenén legyek
Az #egészenén címmel a dm tizenkét országban indít egy új…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >