AKI: csaknem 20 százalékkal nőtt a műtrágyaforgalom a második negyedévben
A csökkenő áraknak köszönhetően csaknem 20 százalékkal nőtt a műtrágyaforgalom a második negyedévben tavalyhoz képest – olvasható az Agrárközgazdasági Intézet (AKI) összefoglalójában.

(Fotó: Pixabay)
A vizsgált időszakban a műtrágyák majdnem mindegyike olcsóbb lett, akad olyan is, amelyik majdnem feleannyiba kerül, mint egy éve. A közlemény szerint más mezőgazdasági inputanyagból is több fogyott éves összevetésben, a csapadékos idő 14 százalékkal növelte a gombaölők iránti keresletet. Gyomirtóból ugyanakkor 16 százalékkal kevesebbet vettek a gazdák, amit az AKI azzal magyaráz, hogy a tavalyi készleteiket a szárazság miatt nem kellett felhasználniuk a termelőknek. Emiatt a növényvédők forgalma április elejétől június végéig összességében 6 százalékkal csökkent 2022 azonos időszakához képest – írták.
A közlemény szerint a műtrágyapiac átalakulás előtt áll
Az elmúlt három évben ugyanis jelentős ellátási problémákat okozott a járvány, a gyártáshoz szükséges anyagok drágulása és azok beszerzési nehézségei miatt. Az EU szabályozása is arra ösztönzi a gazdákat, hogy a talajélet fenntartása szempontjából előnyösebb növényi és állati eredetű tápanyagokat, biostimulátorokat és talajoltó készítmények keressék. Ezek a készítmények a műtrágyához képest nagyobb biztonsággal állnak a termelők rendelkezésére – tették hozzá.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Együttműködési megállapodást kötött a NAK és a MATE
Együttműködési megállapodást kötött a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Magyar…
Tovább olvasom >A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara tagdíjkedvezményt nyújt mintegy 300 ezer tagjának
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) országos küldöttgyűlésének egyhangú döntése értelmében…
Tovább olvasom >Magosz közgyűlés: nagy kihívások előtt állnak az európai gazdálkodók
Nagy kihívások előtt állnak az európai gazdálkodók, miután az Európai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >IDEAAL™: Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >