Akciósorozat a megtévesztő végkiárusítások visszaszorítására
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a napokban két vidéki vállalkozót is milliós bírsággal sújtott, akik hamis csődeljárásra hivatkozva kínáltak jelentős kedvezményekkel cipőket.
A versenyhivatal vizsgálata azonban kiderítette, hogy
egyikük ellen sem folyt még soha csődeljárás, a boltjaik – amelyeket
folyamatosan elláttak új áruval – pedig nem szűntek meg a reklámozott időszak
alatt. Gond volt a reklámozott áruval is: a kínálata köszönő viszonyban sem
volt a hirdetésben ígértekkel. Ez eset nem egyedi.
Általános szabály, hogy a kereskedőnek minden reklámban
szereplő állítását – például a csődeljárást, vagy az áru származási helyét –
tényszerű adatokkal kell alátámasztania, ráadásul tilos a termékek lényeges
tulajdonságairól (anyag, származási hely, árkedvezmény mértéke és időtartama)
valótlant állítani, a GVH a közeljövőben vizsgálatsorozatot indít az egyre
szaporodó kamu végkiárusítások visszaszorítása érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: az előző év azonos időszakához mérten 4,9, májushoz képest 1,2 százalékkal mérséklődött az ipari termelés júniusban
2025 júniusában az ipari termelés volumene 4,9 százalékkal elmaradt az…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Továbbra is visszafogott az ipar teljesítménye
Az ipar továbbra is gyenge számokat produkál: júniusban az ipari…
Tovább olvasom >AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >