Akciósorozat a megtévesztő végkiárusítások visszaszorítására
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a napokban két vidéki vállalkozót is milliós bírsággal sújtott, akik hamis csődeljárásra hivatkozva kínáltak jelentős kedvezményekkel cipőket.
A versenyhivatal vizsgálata azonban kiderítette, hogy
egyikük ellen sem folyt még soha csődeljárás, a boltjaik – amelyeket
folyamatosan elláttak új áruval – pedig nem szűntek meg a reklámozott időszak
alatt. Gond volt a reklámozott áruval is: a kínálata köszönő viszonyban sem
volt a hirdetésben ígértekkel. Ez eset nem egyedi.
Általános szabály, hogy a kereskedőnek minden reklámban
szereplő állítását – például a csődeljárást, vagy az áru származási helyét –
tényszerű adatokkal kell alátámasztania, ráadásul tilos a termékek lényeges
tulajdonságairól (anyag, származási hely, árkedvezmény mértéke és időtartama)
valótlant állítani, a GVH a közeljövőben vizsgálatsorozatot indít az egyre
szaporodó kamu végkiárusítások visszaszorítása érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >77 ezer forint: ennyit terveznek idén költeni a magyarok karácsonyi ajándékra
Szeretteinkkel szívesebben találkozunk személyesen karácsonykor, az ajándékokat viszont egyre gyakrabban…
Tovább olvasom >A diabétesz előszobája: az elhízás megháromszorozza a cukorbetegség kialakulásának kockázatát
Miközben a cukorbetegséghez és annak szövődményeihez köthető halálozás folyamatosan nő…
Tovább olvasom >