Akciósorozat a megtévesztő végkiárusítások visszaszorítására
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a napokban két vidéki vállalkozót is milliós bírsággal sújtott, akik hamis csődeljárásra hivatkozva kínáltak jelentős kedvezményekkel cipőket.
A versenyhivatal vizsgálata azonban kiderítette, hogy
egyikük ellen sem folyt még soha csődeljárás, a boltjaik – amelyeket
folyamatosan elláttak új áruval – pedig nem szűntek meg a reklámozott időszak
alatt. Gond volt a reklámozott áruval is: a kínálata köszönő viszonyban sem
volt a hirdetésben ígértekkel. Ez eset nem egyedi.
Általános szabály, hogy a kereskedőnek minden reklámban
szereplő állítását – például a csődeljárást, vagy az áru származási helyét –
tényszerű adatokkal kell alátámasztania, ráadásul tilos a termékek lényeges
tulajdonságairól (anyag, származási hely, árkedvezmény mértéke és időtartama)
valótlant állítani, a GVH a közeljövőben vizsgálatsorozatot indít az egyre
szaporodó kamu végkiárusítások visszaszorítása érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >Idén is várják a fogyasztókat a „szedd magad” értékesítések
Bár az idei tavaszi időjárás nem volt kegyes a gyümölcstermesztéshez,…
Tovább olvasom >Frissesség, kényelem, érték – újradefiniálja a hipermarket formátumot Svédországban az ICA Maxi
Szembemegy a svédországi ICA Maxi a hipermarketek Európa-szerte tapasztalható hanyatlásával.…
Tovább olvasom >