Akciósorozat a megtévesztő végkiárusítások visszaszorítására
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a napokban két vidéki vállalkozót is milliós bírsággal sújtott, akik hamis csődeljárásra hivatkozva kínáltak jelentős kedvezményekkel cipőket.
A versenyhivatal vizsgálata azonban kiderítette, hogy
egyikük ellen sem folyt még soha csődeljárás, a boltjaik – amelyeket
folyamatosan elláttak új áruval – pedig nem szűntek meg a reklámozott időszak
alatt. Gond volt a reklámozott áruval is: a kínálata köszönő viszonyban sem
volt a hirdetésben ígértekkel. Ez eset nem egyedi.
Általános szabály, hogy a kereskedőnek minden reklámban
szereplő állítását – például a csődeljárást, vagy az áru származási helyét –
tényszerű adatokkal kell alátámasztania, ráadásul tilos a termékek lényeges
tulajdonságairól (anyag, származási hely, árkedvezmény mértéke és időtartama)
valótlant állítani, a GVH a közeljövőben vizsgálatsorozatot indít az egyre
szaporodó kamu végkiárusítások visszaszorítása érdekében.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >