Akciós újságok: tartalmi és minőségi fejlődés
A GfK Leaflet Monitor jelentésének megállapításai szerint a hazai kereskedelmi láncok által rendszeresen kiadott akciós újságok piaca minőségi és tartalmi fejlődésen ment keresztül. A kiadványok száma emelkedett, ma már – a „kirakatok” szerepét átvéve – a vásárlói preferenciákra tudatos formáló erővel hatnak.A GfK Hungária Piackutató Intézet 2003 óta kíséri figyelemmel a hazai napi fogyasztási cikkeket értékesítő kereskedelmi csatornák által megjelentetett akciós újságok piacát, s e megfigyelések eredményeit a Leaflet Monitor éves jelentésben összegzi.
Az elmúlt év folyamatait vizsgálva megállapítható, hogy az akciós kiadványok mind minőségileg, mind tartalmilag is fejlődnek, annak ellenére, hogy egyre nő a fogyasztók és potenciális fogyasztók postaládáját megtöltő újságmennyiség. Így történt ez 2006-ban is. A kereskedőláncok fontos marketingeszközként tartják számon az akciós újságokat – így például az új termék bevezetéséről hírt adó leafletek megjelenésével egyidejűleg gyakran szerveznek kóstoltatást, termékbemutatót, amelyek helyszínének és időpontjának kommunikálására gyakran használják e felületeket. Ma már célzottan, tudatosan juttatják el rendszeresen megjelenő kiadványaikat a fogyasztókhoz, figyelembe véve a vonzáskörzetet.
Kommunikációs eszközként használja a leafleteket szinte az összes kereskedelmi csatorna. Az egyes értékesítési csatornák leafletversenyében a hipermarketek pozíciója stabil – az általuk kiadott leafletek száma viszonylagos állandóságot mutat –, miközben a diszkontok szerepe egyre inkább erősödik. A megjelenő akciós újságok átlagos oldalszáma továbbra is növekedést mutat, azonban az itt hirdetett termékek átlagos száma tekintetében a vezető tizenöt lánc körében vannak eltérések. Az akciók többsége továbbra is hétvégén – leginkább csütörtökön-pénteken indul, ez pedig szoros öszszefüggésben van a vásárlási szokások alakulásával. Figyelemre méltó új gyakorlat, hogy a speciális, egy ünnepkörhöz (farsang, húsvét, karácsony), vagy éppen aktualitáshoz (iskolakezdés, tavaszi kertészkedés), témához (országok ízei, baba-mama hetek) kapcsolódó megjelenések váltak jellemzővé.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >77 ezer forint: ennyit terveznek idén költeni a magyarok karácsonyi ajándékra
Szeretteinkkel szívesebben találkozunk személyesen karácsonykor, az ajándékokat viszont egyre gyakrabban…
Tovább olvasom >A diabétesz előszobája: az elhízás megháromszorozza a cukorbetegség kialakulásának kockázatát
Miközben a cukorbetegséghez és annak szövődményeihez köthető halálozás folyamatosan nő…
Tovább olvasom >