Akciós újságok: tartalmi és minőségi fejlődés
A GfK Leaflet Monitor jelentésének megállapításai szerint a hazai kereskedelmi láncok által rendszeresen kiadott akciós újságok piaca minőségi és tartalmi fejlődésen ment keresztül. A kiadványok száma emelkedett, ma már – a „kirakatok” szerepét átvéve – a vásárlói preferenciákra tudatos formáló erővel hatnak.A GfK Hungária Piackutató Intézet 2003 óta kíséri figyelemmel a hazai napi fogyasztási cikkeket értékesítő kereskedelmi csatornák által megjelentetett akciós újságok piacát, s e megfigyelések eredményeit a Leaflet Monitor éves jelentésben összegzi.
Az elmúlt év folyamatait vizsgálva megállapítható, hogy az akciós kiadványok mind minőségileg, mind tartalmilag is fejlődnek, annak ellenére, hogy egyre nő a fogyasztók és potenciális fogyasztók postaládáját megtöltő újságmennyiség. Így történt ez 2006-ban is. A kereskedőláncok fontos marketingeszközként tartják számon az akciós újságokat – így például az új termék bevezetéséről hírt adó leafletek megjelenésével egyidejűleg gyakran szerveznek kóstoltatást, termékbemutatót, amelyek helyszínének és időpontjának kommunikálására gyakran használják e felületeket. Ma már célzottan, tudatosan juttatják el rendszeresen megjelenő kiadványaikat a fogyasztókhoz, figyelembe véve a vonzáskörzetet.
Kommunikációs eszközként használja a leafleteket szinte az összes kereskedelmi csatorna. Az egyes értékesítési csatornák leafletversenyében a hipermarketek pozíciója stabil – az általuk kiadott leafletek száma viszonylagos állandóságot mutat –, miközben a diszkontok szerepe egyre inkább erősödik. A megjelenő akciós újságok átlagos oldalszáma továbbra is növekedést mutat, azonban az itt hirdetett termékek átlagos száma tekintetében a vezető tizenöt lánc körében vannak eltérések. Az akciók többsége továbbra is hétvégén – leginkább csütörtökön-pénteken indul, ez pedig szoros öszszefüggésben van a vásárlási szokások alakulásával. Figyelemre méltó új gyakorlat, hogy a speciális, egy ünnepkörhöz (farsang, húsvét, karácsony), vagy éppen aktualitáshoz (iskolakezdés, tavaszi kertészkedés), témához (országok ízei, baba-mama hetek) kapcsolódó megjelenések váltak jellemzővé.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >DLA Piper Hungary/Omnibusz javaslat: szükséges egyszerűsítés vagy visszalépés a fenntarthatósági törekvésekben?
Február 26-án hivatalosan is elérhetővé vált a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségek…
Tovább olvasom >Slow Food Deutschland: nem a rovarok fogyasztása, hanem az élelmiszerpazarlás csökkentése lehet a megoldás
Kritikát fogalmazott meg a Slow Food Deutschland a rovarok Európában…
Tovább olvasom >