Akár 780 milliárd forintos bírságot is kaphat a Temu
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) indokoltnak tartja a versenyfelügyeleti eljárás megindítását a Temu nevű kínai webáruház ellen, amelynek írországi leányvállalatát vizsgálják tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt. A cég esetében akár 780 milliárd forintos bírság is szóba kerülhet, ami a nemzetközi csoportszintű éves árbevétel 13 százalékának felelne meg.
Az Ecommerce Hungary bejelentése nyomán indult eljárás során a Versenyhivatal részletesen megvizsgálta a bejelentéseket és információkat gyűjtött a cég tevékenységéről. A GVH azt állítja, hogy a Temu több szempontból megtéveszti a fogyasztókat, például manipulatív árazási és akciózási gyakorlatot alkalmaz, valamint sürgető üzenetekkel gyakorol pszichés nyomást a vásárlókra.
A kínai webáruház mellett felmerült a termékértékelések manipulációja és a termékbiztonsági aggályok kérdése is. Az elektronikai cikkeknél alkalmazott CE jelölésekkel kapcsolatban gyanú merült fel, hogy nem felelnek meg a valós biztonsági követelményeknek, és veszélyes termékeket is árulhatnak.
A GVH most három hónapon keresztül vizsgálja a Temu árazási és akciózási gyakorlatát, valamint a termékjelölések helyességét a versenyfelügyeleti eljárás keretében. A cég esetleges jogsértéseire súlyos büntetés is lehet, amely figyelembe veszi az éves árbevétel nagyságát és a törvényi előírásokat.
Kapcsolódó cikkeink
GVH-elnök: „A bürokrácia és a túlszabályozás megöli az európai versenyképességet”
„Az adminisztratív akadályok minimalizálása és az egyenlő versenyfeltételek megteremtése kulcsfontosságú…
Tovább olvasom >Spanyolországban a legnagyobb a kínai platformok piaci részesedése Európában
Az idei év első felében Spanyolországban az online vásárlások egyharmada…
Tovább olvasom >Több kérdést is felvet az Aldi ellen indított GVH-vizsgálat
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított az Aldi ellen, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >