Akár 780 milliárd forintos bírságot is kaphat a Temu
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) indokoltnak tartja a versenyfelügyeleti eljárás megindítását a Temu nevű kínai webáruház ellen, amelynek írországi leányvállalatát vizsgálják tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt. A cég esetében akár 780 milliárd forintos bírság is szóba kerülhet, ami a nemzetközi csoportszintű éves árbevétel 13 százalékának felelne meg.
Az Ecommerce Hungary bejelentése nyomán indult eljárás során a Versenyhivatal részletesen megvizsgálta a bejelentéseket és információkat gyűjtött a cég tevékenységéről. A GVH azt állítja, hogy a Temu több szempontból megtéveszti a fogyasztókat, például manipulatív árazási és akciózási gyakorlatot alkalmaz, valamint sürgető üzenetekkel gyakorol pszichés nyomást a vásárlókra.
A kínai webáruház mellett felmerült a termékértékelések manipulációja és a termékbiztonsági aggályok kérdése is. Az elektronikai cikkeknél alkalmazott CE jelölésekkel kapcsolatban gyanú merült fel, hogy nem felelnek meg a valós biztonsági követelményeknek, és veszélyes termékeket is árulhatnak.
A GVH most három hónapon keresztül vizsgálja a Temu árazási és akciózási gyakorlatát, valamint a termékjelölések helyességét a versenyfelügyeleti eljárás keretében. A cég esetleges jogsértéseire súlyos büntetés is lehet, amely figyelembe veszi az éves árbevétel nagyságát és a törvényi előírásokat.
Kapcsolódó cikkeink
Fulladásveszélyes cumik és mérgező esőkabátok: uniós vizsgálat alatt a Temu és a Shein termékáradata
Babacumik, amelyek fulladást okozhatnak, UV-szűrő nélküli napszemüvegek, tiltott vegyi anyagokat…
Tovább olvasom >Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >Médiaunió: Érzelmi manipulációval csalnak ki milliókat – már Magyarországon is
Egy online kapcsolat, ami szinte túl tökéletes. Egy befektetési lehetőség,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >