Ajándékcsere-roham a kínai üzletekben a holdújévi ünnepek után
Virágzik az ajándékok visszacserélésének, viszonteladásának ipara Kínában a hagyományosan a legnagyobb ajándékozás idejének számító kínai újév után.
A családtagoktól, barátoktól és munkatársaktól kapott újévi ajándékok tízezreit „váltják vissza” a boltokban ezekben a napokban a kínaiak. Elsősorban cigarettát, kávét, teát, alkoholt, ékszert és órát tartalmaz a nem kívánatos ajándékok listája, de egyre inkább műszaki termékeken, mobiltelefonokon, sőt táblagépeken is túladnának az új tulajdonosok.
Árutípustól függően az eredeti ár 70-80, ritkább esetben 90 százalékát is kaphatják a kényszerű „viszonteladók”. A boltosok viszont teljes áron vagy pár százalékkal az alatt adják tovább a megvásárolt cikkeket.
Pontos érték ugyan nincs, becslések szerint országos szinten a több százezer jüanos értéket közelíti meg az iparág. A csere a legtöbb mellékutca kisboltjaiban, cigarettát és alkoholt árusító üzleteiben lehetséges, amelyet Sanghajban több helyen az ajándékcsere feliratú táblák is hirdetik. Az ilyenfajta adásvételre semmilyen jogszabály nincs érvényben, ugyanakkor ferde szemmel nézik a hivatalnokok, mondván kiváló eszköze lehet a hamisítványok eladásának és a pénzmosásnak.
A kisboltok mellett egyre gyakoribb az internetes ajándékkereskedelem is. A legnagyobb kínai keresőoldalon, a Baidun jelenleg több mint 8,2 millió találatot ad ki az „ajándékcsere” kifejezésre való keresés. Az üzletet bonyolító honlapok a boltokénál szélesebb körben vesznek át termékeket, és fizetség ellenében akár házhoz is mennek. Az interneten megvételre ajánlott ajándékok közt igazi különlegességeket, így cápauszonyt, madárfészket és egzotikus állatokat is találni. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Pénteken indul a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi akciója
Péntektől vasárnapig az Élelmiszerbank hagyományos karácsonyi kampányának keretében minden korábbinál…
Tovább olvasom >A karrierváltás kihívásai – számos pozícióra munkára kész jelöltet keresnek
Karrierváltás történhet kényszerből a megváltozott piaci vagy személyes körülmények miatt,…
Tovább olvasom >Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei…
Tovább olvasom >