Ajándék csere-bere
Minőségi kifogás esetén mindenképpen vissza kell venni az árut, ha „csak” nem jó a mérete, színe, stb. akkor a jó hírnév és a jövőbeli vásárlás miatt érdemes jól bánni a vevővel.
A magyar törvények szerint minden árucikkre két év szavatosság érvényes, ezen belül a nagyobb értékű tartós cikkekre egy év jótállás (közismertebb neve: garancia). Kivételek azok a termékek, amelyeken feltüntetik a minőségmegőrzés, a fogyaszthatóság határidejét. A minőségi kifogás lényege: az áru már a vásárláskor hibás volt, de ez csak később derül ki. A jótállás esetében egy évig, a szavatosság esetében pedig hat hónapig a kereskedőnek kell bebizonyítania igazát, ha úgy véli, valamiért nem megalapozott a vásárló minőségi kifogása. Minőségi reklamáció intézésekor jegyzőkönyv felvétele kötelező (amit nem helyettesít egy bejegyzés a vásárlók könyvébe). Ezeket a szabályokat a kereskedőknek be kell tartaniuk, ha vétenek az előírásokkal szemben, elmarasztalhatók.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Marika hazatér
A magyarországi Ír Nagykövetség a Szent Patrik-napot március 17-én a…
Tovább olvasom >Az euróövezetben és az Európai Unióban havi összevetésben csökkentek, éves szinten nőttek a termelői árak áprilisban
Az euróövezetben és az Európai Unióban (EU) havi összevetésben csökkentek,…
Tovább olvasom >Beperelte a Sheint a Tudatos Vásárlók Egyesülete: sötét trükkökkel manipulálják a vásárlókat
A Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) több európai fogyasztóvédelmi szervezettel közösen…
Tovább olvasom >