Ajándék csere-bere
Minőségi kifogás esetén mindenképpen vissza kell venni az árut, ha „csak” nem jó a mérete, színe, stb. akkor a jó hírnév és a jövőbeli vásárlás miatt érdemes jól bánni a vevővel.
A magyar törvények szerint minden árucikkre két év szavatosság érvényes, ezen belül a nagyobb értékű tartós cikkekre egy év jótállás (közismertebb neve: garancia). Kivételek azok a termékek, amelyeken feltüntetik a minőségmegőrzés, a fogyaszthatóság határidejét. A minőségi kifogás lényege: az áru már a vásárláskor hibás volt, de ez csak később derül ki. A jótállás esetében egy évig, a szavatosság esetében pedig hat hónapig a kereskedőnek kell bebizonyítania igazát, ha úgy véli, valamiért nem megalapozott a vásárló minőségi kifogása. Minőségi reklamáció intézésekor jegyzőkönyv felvétele kötelező (amit nem helyettesít egy bejegyzés a vásárlók könyvébe). Ezeket a szabályokat a kereskedőknek be kell tartaniuk, ha vétenek az előírásokkal szemben, elmarasztalhatók.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
OKSZ: az árrésstop elérte a kívánt hatást, ki lehet vezetni
Az árrésstopban érintett élelmiszerek átlagos kosárértéke egyértelműen csökkent a rendelkezés…
Tovább olvasom >Éleződő vámháború és új piacok keresése: szorult helyzetbe került az európai élelmiszerexport
Az amerikai büntetővámok bejelentése és a kereskedelmi feszültségek fokozódása új…
Tovább olvasom >Megnövelten hőálló PET-csomagolóanyagot fejlesztett a Pro Form Kft. és a Műegyetem
Közösen fejlesztett megnövelt hőállóságú PET-csomagolóanyagot a Pro-Form Ipari és Kereskedelmi…
Tovább olvasom >