Ajándék csere-bere
Minőségi kifogás esetén mindenképpen vissza kell venni az árut, ha „csak” nem jó a mérete, színe, stb. akkor a jó hírnév és a jövőbeli vásárlás miatt érdemes jól bánni a vevővel.
A magyar törvények szerint minden árucikkre két év szavatosság érvényes, ezen belül a nagyobb értékű tartós cikkekre egy év jótállás (közismertebb neve: garancia). Kivételek azok a termékek, amelyeken feltüntetik a minőségmegőrzés, a fogyaszthatóság határidejét. A minőségi kifogás lényege: az áru már a vásárláskor hibás volt, de ez csak később derül ki. A jótállás esetében egy évig, a szavatosság esetében pedig hat hónapig a kereskedőnek kell bebizonyítania igazát, ha úgy véli, valamiért nem megalapozott a vásárló minőségi kifogása. Minőségi reklamáció intézésekor jegyzőkönyv felvétele kötelező (amit nem helyettesít egy bejegyzés a vásárlók könyvébe). Ezeket a szabályokat a kereskedőknek be kell tartaniuk, ha vétenek az előírásokkal szemben, elmarasztalhatók.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >