Ajándék csere-bere
Minőségi kifogás esetén mindenképpen vissza kell venni az árut, ha „csak” nem jó a mérete, színe, stb. akkor a jó hírnév és a jövőbeli vásárlás miatt érdemes jól bánni a vevővel.
A magyar törvények szerint minden árucikkre két év szavatosság érvényes, ezen belül a nagyobb értékű tartós cikkekre egy év jótállás (közismertebb neve: garancia). Kivételek azok a termékek, amelyeken feltüntetik a minőségmegőrzés, a fogyaszthatóság határidejét. A minőségi kifogás lényege: az áru már a vásárláskor hibás volt, de ez csak később derül ki. A jótállás esetében egy évig, a szavatosság esetében pedig hat hónapig a kereskedőnek kell bebizonyítania igazát, ha úgy véli, valamiért nem megalapozott a vásárló minőségi kifogása. Minőségi reklamáció intézésekor jegyzőkönyv felvétele kötelező (amit nem helyettesít egy bejegyzés a vásárlók könyvébe). Ezeket a szabályokat a kereskedőknek be kell tartaniuk, ha vétenek az előírásokkal szemben, elmarasztalhatók.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a lakosság fogyasztása?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >Gondtalan fogyasztók? Jókora különbségek a középkorúak táborában
Bár az infláció visszahúzódott, a középkorúak jövedelme nem emelkedett jelentősebben,…
Tovább olvasom >18+! Az energiaital után a kóla lesz a következő?
A Magyarországon érvénybe lépő új szabályozás értelmében tilos lesz energiaitalokat…
Tovább olvasom >