AI narráció készült a Magyar Reklámetikai Kódexhez
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) szintet lépett az etikus reklámozást megcélzó edukációban és a DOUPLA Reklámügynökség közreműködésével elkészítették a reklámetikai kódex audio narrációját mesterséges intelligenciával. Azáltal, hogy a Magyar Reklámetikai Kódex szövegét AI technológia alkalmazásával tették hallgathatóvá, ennek köszönhetően a dokumentum megismerése és alkalmazása egyszerűbbé és használhatóbbá válik a mindennapi gyakorlat során.
A szöveg feldolgozása és az AI narrációs rendszerének beépítése precíz technikai előkészítést igényelt, amely során a szakértői csapat a legújabb mesterségesintelligencia-technológiát használta fel, hogy végeredményként minden esetben pontos és élethű hanganyagok szülessenek. A hanganyagokhoz mesterséges intelligencia által generált borítóképek is készültek, amelyek vizuálisan is erősítik az etikus reklámozás üzenetét.
A projekt célja volt, hogy a széleskörben elfogadott reklámetikai normagyűjtemény könnyen fogyasztható módon is rendelkezésre álljon a reklámkészítésben érintett szakemberek számára, illetve olyan célközönségeket is megszólítson, mint a téma iránt érdeklődő fogyasztók és diákok, akik az új formátumnak köszönhetően saját tartalomfogyasztási szokásaihoz illeszkedően ismerhetik meg a Kódex tartalmát.
„Az AI technológia felhasználása ma már elkerülhetetlen a reklámszakma számára is, ezért fontos mérföldkő a mi munkánkban is, hogy egy ilyen meghatározó szakmai anyagot, mint a 24 szakmai szervezet által elfogadott Magyar Reklámetikai Kódex, feldolgoztuk. Ezzel a technológiai lépéssel reményeink szerint megkönnyítjük a reklámszakemberek számára az reklámetikai tartalmának megismerését. A Kódex új formában történő közzététele tökéletes példája annak, hogyan kapcsolható össze a legmodernebb technológia az etikus reklámozás megismertetésével.”
– foglalta össze a Kódex új típusú megjelenítésének célját Gerendi Zsolt, az ÖRT főtitkára.
„A mesterséges intelligencia alkalmazása ebben a projektben nagyszerű lehetőség volt számunkra, hogy megmutassuk, milyen széleskörben használható fel az AI jövő reklámkommunikációjában. Büszkék vagyunk arra, hogy hozzájárulhatunk egy ilyen jövőbemutató kezdeményezéshez, amely nem csak technológiailag, hanem szakmailag is kiemelkedő”.
– tette hozzá Lőrincz Attila, a DOUPLA kreatív igazgatója.
A narrációk elérhetőek az ÖRT hivatalos weboldalán, YouTube-csatornáján, valamint podcast formájában is, így bármikor visszahallgathatók.
Kapcsolódó cikkeink
Új, AI-alapú tervezőeszköz
Az Alibaba International bevezette a Pic Copilot nevű mesterséges intelligencia…
Tovább olvasom >Hogyan gondolkodik a generatív MI? Szegedi kutatók keresik a választ a chatbotok titkaira
A mesterséges intelligencia (MI) egyre több feladatban segít minket a…
Tovább olvasom >Főként termékkeresésre használják a generatív AI-t
A generatív mesterséges intelligencia (AI) egyre népszerűbb a vásárlók körében,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Milyen hatása lehet az árrésstopnak? Lesz miből fizetni a dolgozói béreket?
A kormány bejelentése szerint március közepétől harminc alapvető élelmiszer árrése…
Tovább olvasom >Így változik a boltok árrésse most, hogy a kormány döntött
A kormány bejelentése szerint harminc alapvető élelmiszer árrését korlátozzák, miután…
Tovább olvasom >Felvásárolta a myPOS az IQOM-ot, elősegítve a digitális fizetési innováció terjedését
Az IQOM, a digitális fizetési megoldások egyik vezető magyarországi szolgáltatója…
Tovább olvasom >